پیش‌بینی اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز بیان کرد: در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و ورزشی داشته و بر همین اساس ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه‌های مختلف در سطح مناطق دهگانه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه ورزش همگانی و زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال جاری بیان کرد: برای تمام ۵۲ هفته سال، برنامه ورزشی در نظر گرفته‌ایم که متمرکز به یک منطقه نبوده و شهرداران مناطق ملزم به برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف در طول سال هستند.

هوشیار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر در سال جاری نیز اعلام کرد: متأسفانه بسیاری از اماکن ورزشی شهرداری تبریز در سال‌های گذشته متروکه مانده و برخی تخریب اساسی دیده‌اند که نوسازی این اماکن ورزشی و تجهیز آنها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کنار این موضوع، ورزش مدارس را به صورت جدی پیگیری کرده و هر هفته در قرارهای خدمت مناطق چندین مدرسه دولتی را مورد بازدید قرار داده و نسبت به نیازسنجی و نصب تجهیزات ورزشی در آن مدارس و مدارس مشابه اقدام می‌کنیم.

شهردار تبریز احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی جدید را برنامه مدیریت شهری در مناطق محروم معرفی کرد و خاطرنشان کرد: ۲۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی با اولویت محلات محروم در دست اجرا داریم که تا پایان سال جاری آماده‌سازی و تحویل شهروندان خواهد شد.

وی یادآور شد: اولویت شهرداری تبریز در حوزه ورزش، توسعه ورزش همگانی، سلامت عمومی جامعه، شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادهای ورزشی در سطح مناطق دهگانه و معرفی آنها به مجموعه‌های بزرگ است.

هوشیار ورزشگاه یادگار امام(ره) را ظرفیت بی‌نظیر ورزشی در شمال‌غرب معرفی و تأکید کرد: اگر مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) به شهرداری تبریز واگذار شود، به عنوان بسته سرمایه‌گذاری ورزشی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ معرفی و این مجموعه را تبدیل به قطب ورزش منطقه می‌کنیم.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر تبریز با برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری قدردانی کرد و افزود: بدون شک همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر به ‌خصوص کمیسیون تخصصی ورزش و جوانان می‌تواند توسعه ورزش شهر را تسریع بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.