افتخاری دیگر برای ایران توسط یک جوان تبریزی/ آنالیز آنلاین مسابقات فوتبال با هوش مصنوعی

نخستین نشست مطبوعاتی محمود نورانی، کارشناس رسمی فیفا و تحلیل‌گر آنلاین بازی‌های ملی و بین‌المللی فوتبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

یک جوان تبریزی توانست با راه‌اندازی ربات آنالیزور آنلاین بازی‌های فوتبال، مقام سوم بین‌المللی از سوی فیفا را به خود اختصاص دهد.

از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها و تخصص‌های ارزشمند نورانی می‌توان به برنامه نویسی تحت شبکه ، برنامه نویسی تحت وب، مدیریت امنیت شبکه، برنامه نویسی تحت هوش مصنوعی و مدیرت تحت سیستم های شبکه اشاره کرد.

وی در ماه‌های اخیر توانسته به دلیل فعالیت‌های ارزشمند و علمی خود در حوزه بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تحلیل آنلاین مسابقات فوتبال در سطح جهان و کشور، مقاوم سوم بین المللی را از فیفا دریافت نماید.

وی به رغم پیشنهادات مختلف بین‌المللی و همچنین ملی، حضور در تبریز و پیشبرد فعالیت‌های خود از تبریز را انتخاب کرده و معتقد است برای همگام‌سازی آنالیز مسابقات فوتبال در کشور باید بیش از این‌ها تلاش کرد.

نورانی با سرمایه‌گذاری در این حوزه در تلاش است
تا تحلیل تیم های داخلی ایران اسلامی را همگام با تیم‌های مطرح بین‌المللی پیش برده و وابستگی فوتبال کشور به اناایزورهای خارجی و نرم افزارهای خارجی را کاهش دهد.

وی هدف از برگزاری این نشست صمیمی را ، آشنایی با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های مطرح استان و فتح بابی برای شروع برخی همکاری های مشترک عنوان کرد و ادامه داد: بنده از سال ۹۵ تا به امروز به شکل بسیار تخصصی و ویژه در حوزه آی تی به دنبال انجام کارهایی متفاوت و خاص با هدف بی نیازسازی کشورم در حوزه ورزش هستم. نتیجه تلاش های قریب به ۱۰ ساله اینجانب و دوستان عزیزم، اخذ نشان و سرتیفیکیت معتبر بین المللی از فیفا در حوزه آنالیز پیش، آنلاین و پس از از بازی تمامی مسابقات فوتبال ایران و جهان با بهره گیری از هوش مصنوعی است.

کارشناس رسمی فیفا در ادامه سخنان خود گفت: تا به امروز هیچ شخصی در کشور و در بسیاری از کشورهای دنیا، نتوانسته فعالیت‌های قابل دفاع و منحصر بفردی در حوزه آنالیز آنلاین و تخصصی مسابقات مختلف با دقت نزدیک به صددرصدی داشته باشد.

نورانی اظهار کرد: در دیدارهای اخیری که با مسئولان فیفا و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران داشتیم اعلام کردم که بنده به عنوان یک تبریزی، از همین شهر و دیار فعالیت رسمی و رسانه ای خود را آغاز خواهم کرد. بنده شخصی علمی هستم و هیچ علاقه ای به فعالیت های سیاسی نظیر انتخابات مجلس و شورای شهر ندارم که با برگزاری این نشست، سعی در تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم داشته باشم.

وی در تبیین عملکرد ربات آنالیزور بازی‌های فوتبال گفت: Gpt یا همان سرور هوش مصنوعی، وظیفه دارد که به شکل روزانه تمامی سرورهای دنیا را جستجو و اقدام به حفظ و نگهداری آن‌ها در حافظه خود‌ می‌نماید. این ربات همچون مغز انسان، شبیه‌سازی شده و شامل دو حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت است. این ربات، پس از ارسال درخواست مورد نظر، فرآیند جستجو و محاسبه را آغاز می‌کند.

نورانی تصریح کرد: این سیستم آنالیز، قابلیت آن را دارد که در کمتر از هشت ثانیه، اطلاعاتی کامل از تمام بازیکنان و مربیان همچون لیگ اروپا و ایران را استخراج کرده و gpt با استفاده از حافظه بلندمدت، اطلاعات درخواستی لازم از تیم مورد نظر را پس از نشان دادن فیلم بازی‌ها، تحلیل نماید. این ربات پس از ارائه تحلیل‌‌های درخواستی، اطلاعات آن را برای همیشه در حافظه خود نگاه داشته و در درخواست‌های بعدی نیز، تحلیل‌هایی همچون تحلیل « بازی گذشته استقلال_تراکتور» را ارائه می‌کند.

وی در همین راستا ادامه داد: ربات ما قابلیت آن را دارد که همچون یک مشاور و مربی تخصصی، پیشنهادات لازم را ارائه کرده و حتی قوی‌ترین ترکیب تیم برای بازی در مقابل تیم حریف را ارائه نماید.

به گفته نورانی، برای ساخت و توسعه این ربات آنالیزور نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال با هزینه شخصی، سرمایه‌گذاری شده و برای ۱۰ نفر به شکل مستقیم. اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه دیگر مهم و‌ بین المللی توسط تیم او در دست اجراست عنوان کرد؛ امیدواریم در آینده نزدیک با برگزاری نشست‌های دیگر رسانه‌ای، شاهد‌ رونمایی از دستاوردهای دیگر این مجموعه باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.