بازدید اصحاب رسانه از ظرفیت‌های منطقه‌ی آزاد ارس

شرکت خزر نفت صنعت
فرزاد فرجی، مدیر صنایع و انتقال فناوری‌های پیشرفته منطقه آزاد ارس بیان کرد: شرکت خزر نفت صنعت با ۱۱۳ هزار متر مربع هیدروکربن‌های سبک و سنگین تولید می‌کند و سالانه نزدیک به ۱۵۰ هزار تن ظرفیت تولید داشته که بالغ بر ۳۰ نفر اشتغال مستقیم دارد و کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه و باکو مورد توجه این شرکت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این شرکت روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن گاز تولید می‌کند.

خالدی، مدیرعامل شرکت طی صحبت‌های فرجی در خصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری ۵میلیارد است و همچنین میزان اشتغال‌زایی ۲۴نفر به صورت شیفتی است.

او در پایان از برنامه‌ی توسعه‌ی این شرکت خبر داد.

تاو کاغذ ارس
جعفر پنجک، مدیر پروژه‌ی تاو کاغذ ارس در خصوص این پروژه توضیح داد و افزود: در این شرکت اونواع کاغذ تولید می‌شود که ۱۵۰ واحد در حال ساخت و ساز است و به زودی این پروژه افتتاح خواهد شد و همچنان برای این پروژه ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۲۰ نفر افراد مستقیم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ما برای این پروژه ۵ هکتار زمین در نظر گرفته‌ایم و روزانه ۱۲۰ تن انواع کاغذ تولید می‌شود.

او ادامه داد: مواد اولیه اکثرا خارجی هستند که کیفیت بالایی دارند. این مجموعه جز مجموعه‌هایی هست که تصفیه دارد و بالغ بر ۶۰ میلیارد هزینه تصفیه خانه شده است.

پنجک خبر داد: ما حدود ۴۰ درصد ساخت از شرکت خودمان و ۶۰ درصد وارداتی داریم.

وی در پایان بیان کرد: ما ضایعات را بازیافت میکنیم و با قطع درختان به طبیعت ضرری نمیرسانیم.

کارخانه‌ی جلفا چوب
کیانی، مدیر عامل ارس طی بازدید از کارخانه‌ی جلفا چوب بیان کرد: در سال رشد تولید یکی از مهم ترین کارها توجه به بحث تولید است. در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش حجم تولید و افزایش صادرات بودیم و هم اکنون بیش از ۳۰۰ واحد تولید صنعتی را شاهد هستیم.

کیانی اظهار کرد: خوشه‌ها باید مکمل یکدیرگر باشند. استان ما استان صنعتی است و خوشه‌ی ما باید با خوشه‌های استان حرکت کند.

وی در خصوص تعامل ارس افزود: تعامل ارس با اتاق بازرگانی تبریز و جلفا در ماه‌های اخیر تقویت شده است و همچنین خبرنگاران میتوانند در این راستا با انتشار اخبار، ظرفیت، زیبایی و سایر موارد ارس را به مردم نشان دهند.

کیانی از ایجاد فضاهای جدید برای توسعه منطقه و واحدهای تولیدی نیز در این بازدید خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.