عضو‌ شورای شهر تبریز: تبریز نیازی به هنرمندان وارداتی ندارد/ حامی تبدیل وضعیت و افزایش امنیت شغلی کارکنان هستم

رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا بیان کرد: باید قدر داشته ها و مفاخر خود را بدانیم.

وی با انتقاد از اینکه در رویدادهای مختلف از هنرمندان و پتانسیل دیگر شهر ها استفاده می شود اظهار داشت: در شهر تبریز به اندازه کافی قاری، نقاش، خواننده و چهره های فرهنگی و هنری داریم و گاها از داشته های خودمان غافل هستیم.

برگی افزود:  باید به نخبه های شهرمان بها دهیم اگر غیر از این باشد نباید انتظار داشته باشیم که در کل کشور به نخبه های این شهر بها بدهند. باید از ظرفیت های شهر تبریز استفاده شود چرا که داشته های شهر تبریز فراموش شده و در رویدادهای مختلفی که برگزار شده، از هنرمندان شهر های دیگر استفاده می شود.

برگی با اعلام اینکه ما معتقد به اقتصاد فرهنگی هستیم و باید از پتانسیل های فرهنگی و ‌هنری شهر تبریز استفاده شود، خاطرنشان کرد: تبریز در تمامی زمینه های هنری دارای فرهنگ غنی است و نیازی به هنرمندان وارداتی ندارد.

وی با اعلام اینکه باید بانک ‌اطلاعاتی هنرمندان در زمینه های مختلف در شهر تبریز جمع آوری شود ادامه داد: هنرمندان تبریز باید توانمند سازی شوند و از پتانسیل های این عزیزان به نحو احسن استفاده شود.

این عضو شورای شهر در ادامه سخنان خود گفت: طرحی را به شورا ارایه کرده ایم که تمام اعضا آن را امضا کرده اند که بر اساس آن شهرداری ملزم می شود تا از توانایی های هنرمندان شهر تبریز استفاده نماید.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه از توجه به محلات محروم توسط شهرداری تشکر کرد و گفت: از شهردار قدردانی میکنم که به محلات محروم ورود کرده اند و خدمات محله ای به صورت کامل در این مناطق انجام می شود.

برگی همچنین در خصوص تملک خانه باقرخان نیز گفت: شهردار محترم تبریز در خصوص روند تملک این خانه گزارشی ارائه داده و اعلام کنند که در چه مرحله ای ار تملک خانه باقرخان هستیم. همچنین تملک باغ‌موزه خانه ستارخان تمام شده و باید با فوریت عملیات عمرانی انجام و در سطح ملی تبلیغ و معرفی شود.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه گفت: پیش از شیوع کرونا، مساجد در محلات مختلف و به صورت مردمی برای روضه نوبت بندی می شد که با کرونا تعطیل شد. از شهرداری می خواهیم تا در این زمینه کمک کند تا دوباره این جلسات روضه در سطح محلات احیا شود.

برگی همچنین در پایان سخنان خود به گلایه کارکنان مترو نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از همکاران شاغل در سازمان قطار شهری در مورد تبدیل وضعیت تماس گرفته و اعلام کرده اند که شهرداری در حال تبدیل وضعیت این عزیزان بوده و بنده مخالفت کرده ام که این موضوع کذب محض است و بنده تکذیب میکنم. هموراه حامی تبدیل وضعیت و افزایش امنیت شغلی کارکنان هستم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.