اپل یک گوشی عجیب می‌سازد

اپل حق اختراع نوعی گوشی را به ثبت رسانده که به دور یک محور می‌پیچد و جمع می‌شود. چنین چیزی، این سوال را در ذهن ایجاد کرده که آیا این شرکت به‌دنبال تولید گوشی رول‌شونده است؟

اگرچه حق ثبت اختراع این تکنولوژی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ به ثبت رسیده، اما سند ثبت اختراع روز ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به‌صورت عمومی منتشر شده است.

این فناوری یک صفحه نمایش رول‌شونده را به نمایش می‌گذارد که «بین حالت صاف که در آن صفحه نمایشی مسطح داریم و یک حالت رول شده جابه‌جا و بخش قابل پیچش صفحه نمایش برای کوچک شدن رول می‌شود.»

این پتنت به‌طور خاص یک صفحه نمایش قابل چرخش را نشان می‌دهد که «احتمالا بین حالت رول نشده که در آن صفحه نمایشگر مسطح قرار دارد و حالت رول‌شونده که در آن قسمت قابل چرخش نمایشگر برای ذخیره‌سازی چرخانده می‌شود، حرکت می‌کند.»

براساس اطلاعات این ثبت اختراع، این صفحه نمایش یک لایه محافظ شفاف دارد که «شاید» حاوی شیشه باشد و برای کمک به رول شدن صفحه، نازک شود.

همچنین این صفحه نمایش را می‌توان برای تحمل فشار وارده به سطح خارجی شیشه در هنگام رول کردن تنظیم کرد. این کار از آسیب به صفحه نمایش در هنگام رول شدن جلوگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.