چهارمین رویداد ملی بهار سامیت “بهار کار آفرینان استارتاپی”

چهارمین رویداد ملی بهار سامیت (بهار کار آفرینان استارتاپی) بزرگترین رویداد استارتاپی و دیجیتالی کلانشهرهای کشور که با سخنرانی بزرگان کسب و کارهای دیجیتال کشور برگزار شد.

کاهش هزینه‌های لجستیک(حمل و نقل) با استفاده از (هوش مصنوعی_IOT اینترنت اشیا)
محمد جواد اتابکی ، بنیان‌گذار آپتایم در رویداد بهار سامیت در خصوص سیستم مدیریتی ناوگان تشریح کرد:آپتایم یک نرم افزار آنلاین مسیر بندی خودکار ومدیریت ناوگان برپایه هوش مصنوعی است و باعث چشمگیر هزینه های پخش کالا و لجستیک سازمان ها است که تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه ی لجستیک را کاهش می یابد .

وی گفت : در تمام دنیا مخصوصا ترکیه که نزدیکترین کشور به ایران است و رتبه ی برتر در لجستیک دارد دو سه سالی است که از این روش استفاده میکند .

وی از مزیت های این نرم افزار گفت: ۳۰ درصد کاهش مسافت طی شده و مصرف سوخت، ۲۰ درصد کاهش زمان انجام ماموریت، ۳۰ درصد کاهش تعداد ناوگان، برنامه رسزی و مسیر بندی هوشمند در چند دقیقه است .

گفتنی است دیجی کالا، اسنپ، ایرانخودرو، همراه مکانیک ، بانک ملی ایران و … از مشتریان این نرم افزار می باشند.

 

تسهیل خرید و فروش برای فروشنگان و خریداران محصولات و خدمات
مهدی نجفی ، بیناین گذار سفر مارکت در رویداد بهار سامیت در خصوص کمک سفرمارکت به کسب و کار ها بیان کرد : سفرمارکت یعنی بازارگاه و هدف این است که هرجایی (فیزیکی ، آنلاین) که فروشندگان و خریداران محصولات و خدمات یکجا گردهم می آورد و امکان خرید و فروش را برای هر دو طرف تسهیل می‌کند.

وی افزود : مشکلی که کسب کار های کوچک دارند کمبود منابع شامل سرمایه یا تکنولوژی است که در این راستا سفر مارکت میتواند به نشب و کارها کمک کند.

نجفی از مزایای سفرمارکت اضافه کرد : سفر مارکت به ایجاد درآمد جدید ، گسترش جغرافیای کسب و کار ، کاهش هزینه های بازاریابی و امکان فروش شبانه روزی و ۷ روز در هفته نیز کمک میکند.

وی در خصوص افزایش فروش و توسعه کسب و کار ادامه داد :آینده از آنِ بازارگاه‌ها است.۷۰٪ کسب و کارهای کوچک که در نظرسنجی بین المللی شرکت کرده اند تائید کردند که آمازون و علی بابای چین باعث افزایش فروش و توسعه کسب و کار میشود.

نجفی در پایان در مورد علاقه‌ی مشتریان به بازارگاه‌ها گفت : مشتریان به دلیل تنوع، مقایسه قیمت،صرفه جویی در زمان،شفافیت و اعتماد خواستار بازارگاه‌ها هستند.

هدایت کسب‌و‌کارهای سنتی به دیجیتال
رامین اکبری ، دبیر رویداد بهار سامیت در خصوص هدف تشکیل رویداد بهار سامیت بیان کرد : با توجه به شرایط کار در جهت توسعه کار ، استارتاپی را ایجاد کرده‌ایم.

قصد داریم کسب و کارهای سنتی را به کسب و کارهای دیجیتال هدایت کنیم.

وی ادامه داد : در تلاش هستیم در جهت توسعه‌ی کسب و کارهای خودمان اطلاعات بیشتری از طریق رویداد بهار سامیت کسب کنیم.
در راستای رویداد بهار سامیت ، پنل‌ انتقال تجارب استارتاپ های شکست خورده اکوسیستم نیز در این برنامه برگزار شد و چندین نفر از استارتاپ‌های ناموفق در این مراسم از تجارب خود گفتند.

محمدرضا تقوی یکی از استارتاپ‌های ناموفق و بنیان گذار خانه استارتاپی مراغه از تجارب خود گفت : به عنوان یک شتاب‌دهنده خودم را به عنوان مترجم شناخته بودم که زبان بچه‌ها را به بخش‌های مختلف انتقال میدادم اما زبان مشترک را هیچ‌جا نداشتیم.ما در کسب و کارها به خودمان هم دروغ می‌گوییم که این تعداد آمار را داریم و این کار را انجام میدهیم.

سخاوت سلیمی ، بنیان گذار رومک از تجارب خود گفت : سال ۱۳۹۳،۱۳۹۴،۱۳۹۵ استارتاپ آغاز شده بود که ما در سال ۱۳۹۴ شروع به کار کردیم.ما آن موقع ۱۸۰میلیون گردش مالی داشتیم.سماجتی که تیم ما داشت بی تجربگی هم در کنار آنها بود که باعت شد شکست بخوریم.کسانی که تجربه‌ی بهتری دارند مدیریت را به خوبی جلو میبرند ، ما میتوانستیم با یک سری تغییرات بیشتر دوام بیاوریم.تجربه‌ی سنگینی بود خیلی درس‌ها را گرفتیم ، ما از صفر شروع کردیم و به ۸۰ رسیدیم اما نتیجه ر زیر صفر مشاهده کردیم.

همان سال‌ها سالی بود که اکوسیستم شکل گرفت و خیلی‌ها قرار بود شکست و ما هم یکی از آنها بودیم.خودم تقصیر را به گردن میگیرم.اگر واقعا آن انرژی را که میزاریم و ۲۰درصد هم بازخورد نگیریم اینجا همان جایی است که باید تموم کنیم و به حوزه‌ای وارد بشویم که تجربه داریم و مطمئنیم که موفق میشویم.

سلیمی از حس شکست خود بیان کرد : از دست دادن سخت است اما این قاعده‌ی طبیعت است و دلیل بر این نیست که ادامه ندهیم.

سهند سالمی ، بنیان گذار دیدچی نیز از تجارب خود بیان کرد: سه تا تا از دلایلی که باعث شد استارتاپ ما به نقطه‌اس نرسد مدیریت زمانی منابع مالی و منابع انسانی بود.
البته مشکل اصلی ما مشکل بی تجربگی بود نه بحث مالی. به عنوان بنیانگذار ۱۰۰٪ شکست را به گردن میگیرم اما دلایل‌های مختلف نیز باعث شکست شد

تجربیاتی که از دیدچی مشاهده کردم که درس‌هایی برای آینده بود اما اگر آن زمان تجربه‌ی الانم را داشتم ۱۰۰٪ در این راه موفق بودم.

سعید هاشمی ، استاد دانشگاه (فروش و بازاریابی) در پایان از تجارب خود بیان کرد : ما همیشه از شکست میترسیم. واقعیت این است که شکست وجود دارد. باید از شکست تجربه‌ای بگیریم که اگر یاد گرفتیم به مرحله‌ی بعد میرویم. ما وقتی میخواهیم کاری رو شروع کنیم باید به این فکر کنیم که یک روزی این کار را باید تمام کنیم.

وی افزود : من نمیتوانم بیزینس شکست خورده را به گردن بگیرم و بخاطر ترس از شکست نتوانم رهایش کنم.ما مردمی هستیم که دوست داریم یک شبه پولدار شویم و به جای الگو برداری ، کپی‌برداری میکنیم . در هر کاری که باشیم باید در کارمان موفق شویم.گذشته رو به چالش نکشیم و تصمیمی که آن زمان گرفتیم را به رخ آینده نکشیم.
شهاب‌الدین خدابخش ، مدیرعامل کافه بازار درباره‌ی این اپلیکیشن بیان کرد : اپلیکیشن بازار نخستین و پرمخاطب‌ترین اپ استور ایرانی برنامه و بازی موبایلی اندروید است که در فروردین ۱۳۹۰ توسط دانشجویان شریف اختراع شد و صد هزار دانلود طی شش ماه اول انجام شد.اپلیکشن‌هایی که از دیوار شکل گرفته از جمله : رسید ، دیپار بازارپی ، ستون است.

خدابخش در خصوص پلتفرم دو سویه بازار بیان کرد : یک اپلیکیشنی که دو گروه از آدمهارا به هم وصل میکند این پلتفرم کمک میکند تا به راحتی وصل شن، مانند : بازارافراد ، اسنپافراد ، دیجی کالا_افراد

خدابخش از متریک‌های بازار بیان کرد : بازار اولین مرجع ایرانی تداعی شونده در ذهن کاربر برای نصب اپلیکیشن گوشی‌های اندروید(TOM)است.

وی درباره‌ی چالش های اپلیکیشن بازار گفت : آشنا نبودن ناربرها با بعضی فیچرهای اپ ، مواجهه با رگولاتور ، عدم شناخت قانون‌گذاری از صنعت ، شایعه‌ها و هجمه‌ها ، تغییرات داخلی اینترنت و تعطیلی شرکت‌های زیر ساختی، عدم دسترسی به تکنولوژی و توافقات جهانی بخاطر تحریم‌ها و مهاجرت نیر‌های کلیدی

خدابخش در پایان بیان کرد : هدف ما این است که انتخاب اول کاربر باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.