امضای تفاهم‌نامه تولید و کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال در آذربایجان‌شرقی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه مشارکتی با بخش خصوصی برای تولید و کاشت ۱۰ میلیون نهال صنوبر در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

ابوالفضل مختاری، یکشنبه ۲۳ بهمن ماه، پس از امضای این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای بخشی از تکالیف قانونی ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب سال ۱۳۴۱ و ماده ۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب ۱۳۴۶ جهت حفظ، احیاء، اصلاح و توسعه جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی و در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال، این تفاهم نامه به امضا رسید.

وی افزود: این تفاهم نامه پنج ساله با هدف تولید ۱۰ میلیون اصله نهال صنوبر ریشه لخت در طی دوره ۲ ساله به امضا رسیده و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود در نهالستان جلفا، در راستای توسعه زراعت چوب، حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی اجرایی خواهد شد.

مختاری همچنین از اجرایی شدن عملیات آماده‌سازی نهالستان‌های آذربایجان شرقی در راستای تحقق بخشیدن به طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در طی چهار سال آینده خبر داد و افزود: نهالستان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان آماده اجرای این طرح بزرگ هستند و در این زمینه از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.