معاف کردن دریافت ویزا از شهروندان اروپایی توسط کشور چین

دولت چین به طور موقت، شهروندان کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی را از دریافت ویزا برای ورود به کشورش، معاف کرد.

مقامات چین با هدف بهبود صنعت گردشگری دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از همه گیری کووید ۱۹، و جذب گردشگر، پیشنهاد لغو ویزا برای شهروندان این کشورها را مطرح کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد از تاریخ اول دسامبر تا ۳۰ نوامبر سال آینده، شهروندان این کشورها می توانند برای تجارت، گردشگری، دیدار اقوام و دوستان و یا عبور و مرور و جابجایی به مدت کمتر از ۱۵ روز، بدون ویزا وارد چین شوند.

دولت چین در ماه های اخیر برای احیای بخش گردشگری کشورش در پی ۳ سال همه گیری کووید ۱۹ که باعث بسته شدن کامل تمام مرزها و افت بسیار شدید صنعت گردشگری این کشور شده بود، اقدامات جدی اتخاذ کرده است.

پکن همچنین به دنبال احیای تصویر خوبی از خود در سراسر جهان پس از تنش با بسیاری از کشورهای غربی بر سر موضوعات مختلف از جمله کووید، حقوق بشر، تایوان و صنعت تجارت است.

نتایج تحقیقات جدید موسسه پیو در ۲۴ کشور نشان می دهد، دیدگاه ها درباره چین به شکلی گسترده منفی است به طوری که ۶۷ درصد بزرگسالان دیدگاه نامطلوب و منفی درباره این کشور دارند.

براساس نتایج این تحقیق، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند چین در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می کند و منافع کشورهای دیگر را لحاظ قرار نمی دهد.

این در حالی است که چین سیاست عبور و مرور بدون ویزا را به ۵۴ کشور از جمله شهروندان نروژ گسترش داده است.

چین همچنین در ماه اوت، تمام الزامات و محدودیت های مربوط به آزمایش ابتلا به کووید ۱۹ را برای مسافران خارجی برداشت. علاوه بر این پکن در ماه جولای ورود شهروندان سنگاپور و برونئی به چین برای مدت ۱۵روز را بدون ویزا آزاد کرد.

به علاوه پروازهای بین المللی ورودی و خروجی به چین، افزایش یافت تا گردشگران ترغیب به سفر به این کشور شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.