نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز

نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز با محور طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار آغاز به کار کرد.

علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز بیان کرد: برگزاری اولین مسابقات طراحی و دوخت لباس اجتماع بر اساس مدل قجری تبریزی است و طرح‌های پیشنهادی استان‌های مختلف بر اساس بوم تبریز به این جشنواره ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره محدود شده به طرح ایرانی اسلامی تبریز بوده و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید در قالب این طرح آثار خود را تا ۲۱ تیر ماه به دبیرخانه ارسال کنند و از هر استان سه طرح مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی خبر داد : این جشنواره ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در شهر تبریز در هتل پتروشیمی برگزار می‌شود.

مشایخی، با اشاره به اینکه ارزیابی این رویداد بر اساس «سی آیاس» و در قالب استاندارد سازمان جهانی مهارت برگزار می‌شود، ادامه داد: از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به سه نفر اول مسابقات لوح تقدیر، گواهینامه بین المللی و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی مهارت امسال در شهر لئون فرانسه برگزار می‌شود و آذربایجان شرقی با تیم ۱۳ نفره در حرفه‌های مختلف در این مسابقات حضور می‌یابد.

مشایخی، افزود: این رویداد مقدمه‌ای برای شناسایی نخبگان مهارتی در این عرصه بوده و با توجه به اینکه انتخابی تیم ملی برای بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی در آبان ماه در تهران برگزار می‌شود، امید است برگزیدگان مد و لباس این جشنواره نیز در این دوره حضور یابند.

دبیر نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته کلید خورده است، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ارج نهادن به جایگاه صنعتگران و هنرمندان تبریز در راستای تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی شایسته کشوری مسلمان با فرهنگ و متمدن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.