پورمحمدی اظهارات بیگی را تکذیب کرد

خود ایشان در زمان مسوولیت استانداری چند نامه برای بخشدار شدن باسمنج نوشته است

وی عصر جمعه با ارسالی متنی به رسانه های خبری گفت : عرایض من درباره ایجاد بخشداری باسمنج به این گونه بود که گفتم شهرستان تبریز با وجود روستاهای خیلی بزرگ و پرجمعیت (که به لحاظ جمعیت و وسعت، بعضا” با بیش از چهار شهرستان برابری می کند) ، فقط دارای دو بخش مرکزی و خسروشاه می باشد.

پور محمدی تصریح کرده است :  طرح ایجاد بخش باسمنج پیرو پیگیری های چندساله اهالی و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه و شهر باسمنج، بیش از دو دهه قبل به وزارت کشور پیشنهاد شده و خود آقای بیگی چند مکاتبه با موضوعات مختلف در این خصوص داشته اند..

استاندار سابق آذربایجان شرقی  نوشته شده است : این طرح علاوه بر اینکه  در دوره همه استانداران محترم قبلی پیگیری شده ،  تقریبا” اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان ادوار حوزه انتخابیه نیز ، محقق شدن ایجاد این  بخش را مکرر پیگیری نموده و نهایتا” در زمان مسوولیت بنده، ایجاد بخش باسمنج به عنوان مطالبه مردم محترم منطقه و نمایندگان آنها در شورای های اسلامی محقق شده است.

متن کامل بیانیه مطبوعاتی آقای پورمحمدی به این شرح است :

بسمه تعالی

نظر با اینکه آقای بیگی نماینده محترم مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار مطلبی را به این مضمون از بنده نقل کرده اند که “چون تبریز بزرگ بوده و مدیریت آن دشوار است باید تکه تکه کنیم”. ضمن تکذیب طرح چنین موضوعی از طرف بنده، عرایض من این بوده که شهرستان تبریز با وجود روستاهای خیلی بزرگ و پرجمعیت (که به لحاظ جمعیت و وسعت، بعضا” با بیش از ۴ شهرستان برابری می کند) ، فقط دارای دو بخش مرکزی و خسروشاه می باشد.
برای پیشبرد مطلوب طرح های توسعه روستایی، خدمت رسانی بهتر و همچنین نظارت اثربخش بر ساخت و سازهای پیرامونی روستاها و شهرهای غیر از مرکز شهرستان، همیشه مدیران سطوح میانی و همچنین کارشناسان امر، ایجاد بخشداری جدید به مرکزیت باسمنج را ضروری می دانستند. بر این مبنا، اولین طرح ایجاد بخش باسمنج پیرو پیگیری های چندساله اهالی و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه و شهر باسمنج، بیش از دو دهه قبل به وزارت کشور پیشنهاد شده و خود آقای بیگی چند مکاتبه با موضوعات مختلف در این خصوص داشته اند. علاوه بر پیگیری طرح مذکور در دوره همه استانداران محترم قبلی، تقریبا” اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان ادوار حوزه انتخابیه، محقق شدن ایجاد بخش را مکرر پیگیری نموده و نهایتا” در زمان مسئولیت بنده، ایجاد بخش باسمنج به عنوان مطالبه مردم محترم منطقه و نمایندگان آنها در شورای های اسلامی محقق شده است.
در صورت لزوم، مدارک در اختیار رسانه های محترم قرار داده می شود.
با سپاس
محمدرضا پورمحمدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.