امروز در شورا

تجلیل از جناب آقای حسین رضایی،قهرمان جهان در رشته‌ی بدمینتون در مسابقات جهانی پیوند و اعضا و بیماران خاص

تجلیل از جناب آقای ابوالفضل گوزلی،هیمالیانورد تبریزی که اخیرا موفق به صعود به قله لوتسه شده‌اند.

 

شهردار تبریز: دلیل فرونشست زمین، کاهش آب‌های زیرزمینی است


شهردار تبریز در رابطه با ریزش و فرونشست زمین در نگین‌پارک توضیح داد: فرونشست زمین پدیده‌های خاصی است که دلایل مختلفی دارد.

کلانشهرهای ایران از جمله تبریز در معرض فرونشست هستند و دلیل آن کاهش آب های زیرزمینی است.مجموعه‌ی عملیاتی که در آنجا شکل گرفته، موجب ریزش زمین شده است که اکنون در حال پایدارسازی هستند که به نظارت شهرداری و مراجع قضایی انجام می‌شود.

وی گفت : احداث قنات‌ها و چاه‌ ها جذبی برای هدایت آب های سطحی راهکار شهرداری تبریز در این حوزه است. آسفالت معابر مانع جذب آب‌های سطحی به زیر زمین می‌شود.

شهردار بیان کرد : ما جایگاهمان را با راه و شهرسازی تغییر دادیم.در دهه‌های گذشته ما شهرداری بودیم و آنها شهرسازی، اما اکنون فرق کرده است.
اساسا در چارچوب ما مقوله‌ای به نام شهرساز ی نباید موجود داشته باشد. برخی پروژه‌های ما، در راه و شهرسازی گیرکرده است، مثل پروژه صاحب الامر و یا پروژه عتیق که راه و شهرسازی باید تکمیل کند.

 

یاسین بجانی: آخرین وضعیت بازآفرینی منطقه/محله چوخورلار


یاسین بجانی در رابطه با موضوع بازآفرینی محله چوخورلار و دفع آب‌های سطحی در جلسه‌ی شورای بیان کرد: در این خصوص مقرر شد ظرف مدت یک ماه موضوع تملک و مابقی املاک واقع در این محدوده، تعیین تکلیف گردد.

وی افزود: همچنین جلسه توجیهی فرهنگی و اقتصادی توسط شرکت عمران و توسعه آذربایجان برگزار شد و در صورت لزوم از مشاور ذی صلاح مطالعات هم استفاده می‌شود.

عضو شورای شهر تاکید کرد: در رابطه با دفع آب های سطحی حوزه منطقه ۵ کلانشهر تبریز بود قرار شد طرح اجرایی با انتخاب مشاور آماده شده و پس از بررسی در کمسیون جهت تصویب در کمیته فنی عمرانی شهرداری تبریز آماده شود.

بجانی در مورد رانش منطقه‌ی گلپارک و آیدین تبریز هم گفت: در رابطه با رانش منطقه گلپارک و آیدین ولیعصر با توجه به توضیحات شهرداری منطقه ۱ قرار بر این شد با حضور مدیر کل راه و شهرسازی در صحن علنی شورا توافقات فی ما بین پیگیری و مطالعه گردد و اقدام لازم در این خصوص اطلاع رسانی شود.

 

نامگذاری جدید اماکن و معابر عمومی شهر تبریز


میدان بینام واقع در خیابان عارف به میدان عارف نامگذاری شد.

کوچه‌ی بینام واقع در خیابان آزادی نرسیده به ابوریحان جنب مدرسه‌ی امینی به کوچن‌ی بیمه نامگذاری شد.

کوچه‌ی بینام واقع در ۳۵متری لاله غربی به کوچه‌ی شبنم نامگذاری شد.

کوچه‌های بینام واقع در شهرک اندیشه-خیابان نیروی هوایی به کوچه‌ی نیروی هوایی ۱۲,۱۳,۱۴ ناگذاری شد.

خیابان جدیدالحداث علی بقال واقع در شهرداری منطقه‌ی ۱۰ به خیابان شهید اسماعیلی ناگذاری شد.

امتداد مسیرگشایی خیابان شهید ستوده به خیابان شهید ستوده جنوبی نامگذاری شد.

کوچه بینام واقع در ولیعصر آخر خیابان اوحدی به کوچه اردیبهشت نامگذاری شد.

بن بست بینام واقع در حاج جبار نائب به بن بست مینا نامگذاری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.