یک آیفون نسل اول که از ۱۶ سال پیش هنوز باز نشده بود، در یک حراجی با قیمتی ۱۰۵ برابر قیمت اولیه خود فروخته شد.

محصولات خاص همیشه مشتریان خاص خود را دارند. به‌تازگی یک آیفون آکبند نسل اول که در سال ۲۰۰۷ معرفی شده بود، در یک حراجی عرضه شد و با قیمت شگفت‌انگیز ۶۳ هزار دلار به فروش رفت. آیفون نسل اول تاکنون با چنین قیمتی فروخته نشده بود.

حراجی LCG Auctions در مزایده‌ای که از ۲ فوریه شروع شد و تا ۱۹ فوریه ادامه داشت، یک آیفون نسل اول را عرضه کرد که در‌مجموع ۲۷ پیشنهاد خرید برای آن ارائه شد و سرانجام فردی با پیشنهاد ۶۳,۳۵۶ دلاری توانست آن را تصاحب کند. این قیمت معادل بیش از ۱۰۵‌برابر قیمت ۵۹۹ دلاری این دستگاه در زمان عرضه است.

مالک این گوشی می‌گوید آن را در سال ۲۰۰۷ از طرف دوستانش هدیه گرفته بود، اما هیچ‌گاه از این دستگاه استفاده نکرد، چون در ابتدا آیفون فقط با شبکه AT&T کار می‌کرد. درنتیجه، این دستگاه در گوشه کمد رها شد تا حالا از حراجی سر درآورد.

قیمتی رکوردشکن برای آیفون نسل اول آکبند
این آیفون پیش‌تر در برنامه تلویزیون The Doctor & The Diva هم حاضر و قیمت‌گذاری شده بود.

این آیفون نسل اول چه شرایطی داشت؟
در توضیحات این حراجی گفته شده که با وجود گذشت ۱۶ سال از زمان عرضه این آیفون، جعبه آن هیچ ضربه‌ای نخورده است و زاویه‌های تیزی دارد. به‌علاوه، رنگ‌ها و برچسب‌ها از بین نرفته‌اند. این محصول برای کلکسیون‌دارها و سرمایه‌گذاران جذاب توصیف شده است.

آیفون‌های آکبند پیش‌تر هم با قیمت‌های بالایی به مزایده گذاشته شده بودند. در ماه اوت سال ۲۰۲۲، یک آیفون نسل یک با قیمت ۳۵,۴۱۴ دلار و در فصل پاییز یک آیفون دیگر با همین شرایط با قیمت ۳۹,۳۴۰ دلار به فروش رسید. ولی حالا این مزایده رکورد گران‌ترین آیفون آکبند نسل یک را جابه‌جا کرده است.

نسل اول آیفون یکی از مهم‌ترین محصولات دنیای فناوری بود که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ در کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو معرفی شد. این گوشی چند ماه بعد با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۴ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای مدل ۸ گیگابایتی روانه بازار شد. این محصول خیلی زود به یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های تاریخ اپل تبدیل شد و بازار موبایل را متحول کرد.