اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در جلسه امروز هیات دولت بر اهمیت نقش نخبگان علمی در پیشرفت کشور و لزوم رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها تاکید کرد و افزود: با رفع دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی نخبگان علمی، می‌توان زمینه مشارکت بیشتر آنها  در پیشرفت کشور را فراهم کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت،‌ محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور،‌ پیمان جبلی رئیس سازمان صداو سیما،‌ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بزودی سوخت گیری از طریق کارت‌ شخصی انجام می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت از افزایش ۶ تا ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: قانونگذار در قانون بودجه ۱۴۰۳، وزارت نفت را مکلف کرده تا ۹۵ درصد عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی افراد انجام شود و ما مکلف به اجرای این قانون  هستیم.

وی یادآور شد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت خواهد گرفت بعد از پایان سفرهای نوروزی این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

 

دولت درباره شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی اطلاع رسانی می‌کند

محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت درباره شکایت حقوقی از رژیم صهیونیستی جهت حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق بزودی اطلاع رسانی می‌کند.

وی درباره شکایت حقوقی از  رژیم صهیونیستی بابت حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند، ولی به لحاظ تصمیمات حقوقی بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم. در حال بررسی حقوقی هستیم و بزودی اطلاع رسانی می‌کنیم.

ماجرای پارک «قیطریه» هیاهو بر سر هیچ است

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره حواشی ساخت مسجد در پارک قیطریه، اظهار کرد: در این مورد خاص نه درخت قطع می‌شود و نه اتفاقی می‌افتد، یک ساختمان قدیمی را به مسجد بدل می‌کنند و به اقتضای نیاز پارک، سایر ظرفیت‌ها هم دیده شده است و بنابراین هیاهوها بر سر هیچ است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وجود آثار باستانی در این پارک، اظهار کرد: چیزهای عجیبی گفته می‌شود که ما هم تعجب می‌کنیم. آنجا یک ساختمان روشویی است که بدون قطع درخت به یک مکان قابل‌استفاده و خوب بدل می‌شود. این امر فقط به مسجد محدود نمی‌شود، حتی اضافه‌کردن مجموعه‌های آموزشی و خدماتی هم برای پارک‌ها در نظر گرفته شده است تا پارک‌های فرامنطقه‌ای تهران که این امکان برای‌شان وجود دارد بدون قطع درخت این موضوع را تجربه کنند. ما امسال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت کاشته‌ایم.

نمایشگاه کتاب امسال هم در مصلی برگزار می شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: مشارکت بسیار خوبی از کشورهای مختلف صورت گرفته و چندین هیئت با سرپرستی وزرای کشورهای دوست برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه اتفاقاتی که در آن پیش‌بینی شده به نظرم یک نمایشگاه کاملا متفاوت خواهد بود.

وی همچنین درباره محل برگزاری نمایشگاه گفت: جمع‌بندی امسال باز هم روی مصلی بوده و اگر تغییری باشد همکارانمان اعلام خواهند کرد.

توضیحات وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره علت برخی اختلال ها در پیام رسان ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره علت برخی اختلال ها در پیام رسان ها توضیح داد و اعلام کرد که در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی درباره تعدد اختلال ها در پیامرسان ها، گفت: یکی از پیام رسان های داخلی یک مشکل سخت افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال ها را تجربه نکنند. دیروز هم چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیامرسان ها را وزارت ارتباطات تامین می‌کند و تلاش ما این است که روزبروز کیفیت زیرساخت ها تقویت شود. در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست در حال انجام است

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: این دولت از ابتدای شروع بکار، بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: امسال با توجه به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری، کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست را مد نظر داریم که در حال انجام است.

دوازدهمین آزمون استخدامی کشور در تابستان برگزار می‌شود

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور از زمینه‌چینی برای برگزاری دوازدهمین آزمون استخدامی در تابستان امسال خبر داد و اعلام کرد: بنا داریم آزمون یکپارچه‌ای در تابستان طراحی کنیم که دستگاه‌های اجرایی هم باید درخواست‌های خود را اعلام کند، تامین بودجه انجام شود و ما هم بررسی‌های خود را نهایی کنیم تا آزمون دوازدهم استخدامی برگزار شود.

برنامه‌ای با ۸۰ میلیون بازدید در فضای مجازی تولید کردیم

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های صداوسیما در فصل تابستان، اظهار کرد: آمار قابل‌توجه و امیدبخشی از استقبال مخاطبان از برنامه‌های رسانه ملی داشتیم که در هفته اول نوروز امسال در قیاس با برنامه‌های سال قبل همین بازه زمانی حدود ۸ درصد افزایش مخاطب را ثبت کرد.

وی افزود: علاوه بر این، استقبال از برنامه‌های صداوسیما در فضای مجازی هم قابل‌توجه است. برنامه یکی از شبکه‌های اصلی ما در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها حدود ۸۰ میلیون بازدید داشت که نشان می‌دهد باید به استقبال مخاطبان در بسترهای مختلف توجه کرد.

پارک علم و فناوری پردیس برای فعالیت اقتصادی تحت یک شرکت مستقل مجوز گرفت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح مصوبات جزئیات چهارمین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۳ گفت: امروز اولین اساسنامه یک سازمان توسعه ای برای یک پارک علم و فناوری پردیس به تصویب رسید که بر این اساس پارک علم و فناوری پردیس این مجوز را دریافت کرد که بتواند در همه حوزه های مالی، سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی برای تامین مالی برای توسعه این پارک فعالیت اقتصادی تحت یک شرکت مستقل عمل کند.

لازم است ضوابط شرعی در اماکنی ماند مسجد وکیل و نصیر الملک بیشتر رعایت شود

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از حضور ده هزار نفر از مردم زمان تحویل سال در تخت جمشید خبر داد و تصریح کرد که با سیاستی که خود من ابلاغ کرده بودم بنا شد مردم در صف های طولانی نایستند و این ده هزار نفر بدون بلیط بازدید کردند.

وی همچنین با اعلام انیکه آیین نامه طبیعت گردی امروز در دولت به تصویب رسید، افزود: طبیعت گردی یکی از مهمترین بخش های گردشگری است که اگر سیاست گذاری هماهنگ و درستی در کشور برای آن انجام بگیرد و سرمایه گذاران به درستی هدایت شوند، حتما طبیعت گردی بخش مهمی از گردشگری ما را تشکیل خواهد داد. با ویژگی های این آیین نامه، طبیعت گردی می تواند از رونق بیشتری برخوردار شود.

ضرغامی از سیستان و بلوچستان به عنوان استان نمونه گردشگری در سال جاری یاد کرد کرد که تردد در این استان ۱۴ درصد و اقامت ۱۲۸ درصد رشد داشت و با یادآوری اینکه مسجد وکیل و نصیر الملک زیر نظر اداره اوقاف است، درباره برخی تصاویر منتشر شده از نحوه پوشش برخی بازدید کنندگان این اماکن گفت: اگر هیات امنای مسجد با توجه به حساسیت ها نتوانستند به درستی مدیریت کنند لازم است ورود کرده و تغییرانی را انجام دهند و کاری کنند که ضوابط شرعی در این اماکن بیشتر رعایت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.