خطر انتقال ویروس هاری از طریق حیوانات خانگی جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به نگهداری حیوانات خانگی هشدار داد و گفت: وجود ویروس هاری در حیوانات خانگی زنگ خطری است که ضرورت همکاری در مدیریت موضوع را بیشتر می‌کند تا شاهد موردی از مرگ در منطقه نباشیم.

دکتر علی اصغر خیرخواه امروز  ۱۹ تیرماه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با توجه به نیاز و ضرورت منطقه و اهمیت موضوع سلامت، کادر بهداشت و درمان برای رفع مشکلات حتی بیشتر از ظرفیت موجود تلاش دارند که جای تقدیر دارد.

 وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر در مراکز درمانی منطقه افزود: در کنار اقدامات انجام شده برای فراهم کردن زیرساخت‌های درمانی مورد نیاز مردم تلاش داریم تا حضور پرستاران و پزشکان بیشتری را در بیمارستان‌ها داشته باشیم که جهت تحقق موضوع در آزمون‌های استخدامی تعداد قابل قبولی پرستار و ماما جذب خواهند شد که رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

 خیرخواه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: با توجه به مشاهده پشه آئدس در دانشگاه‌های همجوار، کارشناسان بهداشتی به صورت جدی نظارت‌ها در این بخش را در دستور کار دارند و باید موضوع در شوراهای سلامت شهرستان‌ها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر سلامت آب به ویژه در فصل تابستان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و اربعین نکات آموزشی ویژه این ایام در دستور کار قرار گیرد، باید حوزه بهداشت برای این ایام آمادگی داشته باشد و هشدارهای لازم داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: برگزاری سمینار منطقه‌ای هاری و مراقبت‌های حیوان گزیدگی در جیرفت به دلیل اهمیت نظارت بیشتر بر این بیماری در جنوب کرمان برگزار شد و با توجه به ضرورت انجام همکاری‌های بین بخشی در کنترل این بیماری کارشناسان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند و هشدارهای لازم  داده شود، چرا که امکان وجود این ویروس در حیوانات خانگی زنگ خطری است که ضرورت همکاری در مدیریت موضوع را بیشتر می‌کند تا شاهد موردی از مرگ در منطقه نباشیم.

وی انجام اقدامات پژوهشی را مورد تاکید قرار داد و افزود : انجام کار پژوهشی از مهمترین وظایف مراکز آموزشی است که خوشبختانه در این زمینه برنامه‌های خوبی در دستور کار دانشگاه قرار دارد و  خبر خوب این است که با پیگیری‌های صورت گرفته مرکز ملی تحقیقات زیستی جنوب شرق در دانشگاه مستقر خواهد شد تا گام بلندی در سلامت منطقه برداشته شود و این مرکز تقریبا جنوب شرق را پوشش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.