روش محلول‌پاشی ایده‌ای برای درخت مصنوعی

ذاکر حمیدی،رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز و طراح و سازنده دستگاه تصفیه هوا (درخت مصنوعی) در رابطه با موضوع لزوم استفاده از درخت هوشمند شهری در کلانشهر تبریز بیان کرد : یکی از نعمت های محلول پاشی پاکیزگی هوا بود و ما از این راه برای درخت مصنوعی ایده گرفتیم.

ذاکری گفت : جمعیت شهری در کلانشهر تبریز به طور مرتب در حال افزایش است. این موضوع به شدت بر تراکم سکونتگاه‌ها ، کیفیت زندگی ، افزایش شمار وسایل نقلیه در خیابان‌ها ، آلودگی و افزایش گازهای گلخانه‌ای مضر تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد : درختان و مناطق سبز نشان‌دهنده‌ی تصفیه‌ی هوای طبیعی هوا در مناطق شهری است اما گاهی کمبود فضای آزاد برای کاشت درخت وجود دارد و این محدودیت با توجه به آب و هوای کلانشهر تبریز اجتناب ناپذیر است.

با توجه به برخورداری مناطق مختلف شهرداری کلانشهر تبریز از سیستم محلول‌سازی استفاده از درخت هوشمند شهری با سیستم محلول بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

حمیدی از مزایای درخت مصنوعی بیان کرد:سیستم نوین مجهز به حسگرها و تنظیم اتوماتیک‌ ، طراحی براساس کاربری آسان بر اساس محلول‌های ساخته شده در محلول سازمان‌های موجود ، عدم نیاز به واردات فیلتر ، هزینه‌ی کمتر طراحی و ساخت ، امکان صادرات دستگاه تولیدی ، بومی سازی فناوری‌های مدرن جهت تصفیه‌ی هوا از جمله مزایای درخت مصنوعی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.