لزوم مدیریت پژوهش محور مسایل شهری

روح الله رشیدی ، رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر در نشست رسانه ای خود بیان کرد : فضای پژوهش ، حرف علمی و کارشناسی هنوز در شهر ما پویا نشده است . او اظهار داشت : مرکز پژوهش های شورای تبریز مرکز نوپایی است که تعامل آنها با رسانه ها می تواند برای بسیاری از مشکلات شهری چاره اندیشی کند.
‌رشیدی خاطرنشان کرد : تمام مراکز پژوهشی در شهر دانشگاهی مانند تبریز باید فعال باشند ، همه این ها میتواند برای مسائل شهری کار ساز باشد.
‌رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز با بیان اینکه از آذر ماه سال گذشته کار ها را آغاز کردیم و از کمیسیون های شورا خواستیم تا به مرکز پژوهش ها کمک کنند ، خاطر نشان کرد : مسائل عمده شهری را استخراج کرده و آسیب شناسی و هدف گذاری برای رویکرد های آتی انجام شد.
رشیدی با اعلام اینکه ۶۰ طرح، پیشنهاد های پژوهشی به مرکز رسیده است،  خاطر نشان کرد: از طرح های پیشنهادی ۴ طرح اجرا و ۵ طرح در حال داوری، ۳ طرح در مرحله عقد قرارداد و ۱۶ طرح جدید در حال بررسی است، این در حالی است که برخی از پژوهش ها نیز مورد تایید نشده است.
رشیدی افزود : ۲۶ نشست در قالب گروه های کانونی ، بررسی موارد ارجاعی از شورا و شهرداری ۳ مورد و ۳ جلسه هم اندیشی دانشجویی صورت گرفته است.
وی گفت: این مرکز ، نهاد پژوهشی بوده و مردم محور می باشد و مرجعیتی به نفع مردم و شهر می باشد. رشیدی در پایان در رابطه با بودجه‌ی امسال افزود : بودجه امسال مرکز پژوهش ها ، سه میلیارد تومان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.