۴ پیشنهاد کلیدی به زیارت کنندگان اربعین

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زیارت کنندگان حرم حسینی پیشنهاد کرد که جهت داشتن سفری که سلامتی آنان نیز تضمین شود می بایست پیش از مسافرت اربعین، تمامی دوزهای واکسن کرونا خود را کامل دریافت کرده باشند.

دکتر فرشید رضایی در مورد این موضوع بیان کرد که زیارت کنندگان اربعین چنانچه از آخرین تاریخ تزریق واکسن شان بیشتر از ۶ ماه گذشته باشد، می بایست دوز یادآور واکسن کرونا را حتما دریافت کنند.

او همچنین گفت که زیارت کنندگان اربعین باید در مدت زمان پیاده روی مایعات به اندازه مناسب بنوشند و از آب سالم و زیاد، مواد غذایی تازه و گرم کاملا پخته شده، میوه پوست دار و شسته شده نیز مصرف کنند.

تمرین کردن پیاده روی

دکتر رضایی در ادامه بیان کرد که زیارت کنندگان از چندین روز پیش از اربعین، باید پیاده روی به صورت منظم داشته و برای سلامتی زانوهای خود، در زمان پیاده روی عصا به کار ببرند. همچنین زیارت کنندگان باید از کفش راحت و مختص به پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله ای استفاده کنند. به علاوه از کوله پشتی مناسبی را هم به کار برده و از بلند کردن و حمل بار زیاد و سنگین جلوگیری کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد که فهرست تجهیزات مورد نیاز زیارت کنندگان شامل داروهای بیماری های زمینه ای برای ۱۰ روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک جهت جلوگیری از یبوست، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون، چراغ قوه می باشند.

در طول مسیر به استراحت بپردازند

دکتر فرشیدی همچنین بیان کرد که زیارت کنندگان باید در مدت زمان مشخصی پس از پیاده روی، استراحت کنند و به مدت زیاد زیر نور آفتاب نمانند. به علاوه این دکتر گفت که زیارت کنندگان جهت حفاظت از آفتاب و نور شدید خورشید باید عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب، به کار ببرند. زائرین باید لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی استفاده کنند.

به علاوه ایشان عنوان کدند که زیارت کنندگان در زمان پیاده روی باید مایعات به اندازه مناسب بنوشند. همچنین زیارت کنندگان در مکان های شلوغ و پر رف و آمد باید ماسک به کار ببرند و چنانچه در خود احساس بیماری کردند، ماسک زده و از دیگران فاصله بگیرند و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیماری وبا یک اسهال عفونی پر خطر

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بیان کرد که بیماری وبا یک اسهال عفونی پر خطر می باشد که با آب، غذا و دست آلوده به دیگران منتقل می شود و نیاز است زیارت کنندگان همیشه در طول مسیر دست های خود را با آب و صابون شسته و از آب سالم و زیاد، مواد غذایی پخته تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده مصرف کنند.

این دکتر همچنین گفت که زیارت کنندگان اربعین باید از مصرف سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و مواد غذایی دارای سس و کشک، جلوگیری کنند. پنانچه زیارت کنندگان با تب، سرفه، ضایعات پوستی، اسهال و استفراغ روبرو شدند؛ باید سریعا به یک مرکز پزشکی بروند.

قرنطینه بعد از برگشت از سفر

او در آخر از زیارت کنندگان اربعین تقاضا کرد که بعد از برگشت از مسافرت خود، قرنطینه شده و به خصوص از زنان باردار، افراد مسن، اشخاص که بیماری زمینه ای و نقص ایمنی دارند، دور باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.