جدال تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری

روزنامه نیویورک تایمز ( The New York Times) در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۶ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • این خودرو بیش از ۶۰ میلیون گران شد

تسلا روز جمعه اعلام کرد که قیمت تمام خودروهای مدل Y در ایالات متحده را در تاریخ ۱ آوریل ۱۰۰۰ دلار افزایش خواهد داد. این شرکت در تاریخ ۱ مارس قیمت خودروهای دیفرانسیل عقب و دوربرد مدل Y خود را نیز به ترتیب ۱۰۰۰ دلار به ۴۳۹۹۰ دلار و ۴۸۹۹۰ دلار افزایش داده بود. تسلا به صراحت اعلام نکرده است که آیا افزایش ماه آوریل در کنار افزایش ماه مارس برای مدل‌های چرخ عقب و دوربرد قرار می‌گیرد یا خیر. تسلا در ماه فوریه، تقریباً یک ماه پس از کاهش قیمت‌ها در اروپا و چین، قیمت برخی از خودروهای مدل Y خود را در ایالات متحده به طور موقت کاهش داد.

  • ضربه سنگین هوش مصنوعی به بزرگترین برند فست فود

اپلیکیشن موبایل مک دونالد؛ کیوسک‌های بدون انسان و سفارش گیرنده آن، منوهای دیجیتالی آن که بر اساس روند آب و هوا و موارد دیگر تغییر می‌کند، و حتی هوش مصنوعی مولد آن، در کنار هم، مک دونالد را قادر می‌سازد تا فروش و کارایی بیشتری به ارزش میلیاردها دلار به شرکتی که ۴۰۰۰۰ مکان در تقریباً ۱۰۰ کشور دارد، برساند. روز جمعه، قطعی سیستم مکان‌های مک‌دونالد در برخی از بزرگترین بازارهای جهانی آن، از جمله ژاپن، استرالیا و بریتانیا چالش ایجاد کرد و بسیاری از فروشگاه‌ها را مجبور کرد که به طور موقت فقط پول نقد دریافت کنند یا به طور کامل تعطیل شوند. مک‌دونالدز ژاپن روز شنبه بابت این موضوع عذرخواهی کرد و اعلام کرد که تمام رستوران‌ها و خدمات تحویل آن به‌طور عادی کار می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • فروش شرکت فناوری در بازار مبهم دیجیتال

به گفته منابع آگاه، شرکت HashiCorp، یک شرکت تولید‌کننده نرم افزار برای عملیات ابری، به فروش خود فکر می‌کند. سهام HashiCorp که در ۱۲ ماه گذشته تا پایان روز جمعه حدود ۱۱ درصد در نیویورک کاهش یافته بود، در معاملات پس از بازار ۱۶ درصد افزایش یافت. ارزش بازار این شرکت تقریباً ۵.۳ میلیارد دلار است. نرم‌افزار HashiCorp به شرکت‌ها در طیف وسیعی از صنایع کمک می‌کند تا زیرساخت‌های دیجیتالی خود را در فضای ابری راه‌اندازی کنند، که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و زمان عرضه محصولات به بازار را تسریع بخشد.

  • چشم ژاپن به صنعت فولاد امریکا

شرکت فولاد ایالات متحده در یک پرونده نظارتی در روز جمعه گفت که انتظار می‌رود خرید توسط Nippon Steel (شرکت فولاد ژاپنی) در اواخر امسال انجام شود. قرارداد ۱۴.۹ میلیارد دلاری این شرکت ژاپنی برای خرید شرکت تاریخی ۱۲۲ ساله فولاد امریکا به دلیل نگرانی در مورد امنیت ملی مورد توجه و بررسی بیشتر مقامات قرار دارد. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز پنجشنبه مخالفت صریح خود را با این توافق ابراز کرد و گفت که فولاد امریکا باید یک شرکت امریکایی متعلق به امریکا باقی بماند.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کارگران بزرگترین شرکت کافی شاپی در پی افزایش دستمزد

سهامداران استارباکس به انتخاب مجدد هر ۱۱ مدیر این شرکت در مجمع عمومی سالانه آن در روز جمعه رای دادند و همچنین اقداماتی را که از کافه‌های زنجیره‌ای خواسته شده بود تا جزییات سیاست‌های حقوق بشر و تبعیض علیه گروه‌های “غیر متنوع” را افشا کند، رد کردند. اتحادیه‌های کارگری از استارباکس می‌خواهند که در مورد دستمزد بهتر، مزایا و نحوه رفتار با کارگران به توافق برسد.

  • ادامه جدال تاکسی‌های اینترنتی و شهرداری

Lyft (شرکت حمل‌ونقل امریکایی) و Uber ( شرکت خدمات تاکسی اینترنتی امریکایی) خدمات خود را در شهر مینیاپولیس امریکا متوقف می‌کنند زیرا قانون جدیدی در شهر وجود دارد که به رانندگانی که از برنامه‌ها برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، باید پرداخت بیشتری داشته باشند. این بخشی از اختلاف نظر مداوم بین کارگران و شرکت‌های بزرگ فناوری است. شورای شهر با وجود مخالفت شهردار، به شرکت‌های سواری رای داد تا حداقل ۱۵.۵۷ دلار در ساعت به رانندگان پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.