جزییات تازه از آتش سوزی بیمارستان گاندی/ سیستم اطفای حریق ساختمان غیرفعال بوده است!

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران اعلام کرد: «سازمان آتش‌نشانی ۵ اخطار و شهرداری منطقه ۳ نیز دو اخطار به بیمارستان گاندی ابلاغ کرده بودند و رئیس بیمارستان قطعاً از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده است.»

عدم بی توجهی به اخطارهای آتش نشانی توسط مسئولان بیمارستان گاندی، ابعاد تازه ای از حادثه حریق را نمایان کرده است. به گفته مهدی بابایی سیستم اعلام حریق اطفاء فعال نبودند. کپسول آتش نشانی هم به اندازه کافی در بیمارستان وجود نداشت. تمام این موارد نشان از اهمال کاری دارد و قطعا رئیس بیمارستان از وضعیت ناایمن اطلاع داشته است. آن طور که رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران عنوان کرده: «بر اساس مصوبه شورا منطقه ۳ باید در مراجع قضایی از بیمارستان شکایت کند. فرآیند رسیدگی به شکایت در مرحله اول اطلاع‌رسانی، سپس قطع انشعاب آب، برق و گاز و درنهایت پلمپ است.»

او در ادامه به سهم ۲۴ درصدی نمای کامپوزیت ساختمان ها اشاره کرد و گفت: «به تمام ساختمان‌هایی که نمای  دارند، اخطار داده شده اما مسئله مهم در این حوزه تشکیل پرونده قضایی است. همچنین مناطق ۲۲ گانه باید علیه ساختمان‌های ناایمن پرونده تشکیل دهند. چرا که اگر این کار انجام نشود نمی‌توان امیدوار بود که اتفاقات خاصی در این حوزه رخ دهد.»

به گفته بابایی ساختمان‌های دارای نمای کامپوزیت و یا دیگر ساختمان‌هایی که دچار حادثه می‌شوند، ممکن است در بین ساختمان‌های بحرانی نباشند اما قطعاً جزء ساختمان‌های پرخطر و یا میان‌خطر به شمار می روند. مانند کلینیک سینا اطهر که بر اثر انفجار تلفات زیادی را به همراه داشت، جزء ساختمان‌های میان خطر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.