دریافت کسر خدمت برای سربازان ماهر فراهم می‌شود

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از رونمایی از سامانه جدید مهارت آموزی سربازان و اضافه شدن مشوق کسری خدمت در این سامانه در آینده نزدیک خبر داد.

سردار موسی کمالی، درباره توقف فعالیت سامانه سرباز ماهر و اعطای مشوق‌ها به افراد دارای مهارت اظهارکرد: سامانه‌ای توسط یک شرکت طراحی شده بود که در این سامانه، جوانان ۱۵ سال به بالای دارای مهارت‌های مورد نیاز نیروهای مسلح می‌توانستند در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه بعد از بارگذاری مدارک و شرایط لازمه توسط متقاضیان، موضوع از طریق ثبت نام در سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گرفت افزود: بر اساس مشوق‌های اعلامی اگر متقاضیان امتیازات لازم را کسب می‌کردند، می‌توانستند از آن مشوق مدنظر استفاده کنند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: به دلیل اینکه برخی مشکلات در مدیریت سامانه پیش آمد و قرارداد قرارگاه با آن شرکت طراح به اتمام رسیده بود، تصمیم گرفته شد که در طرح جامع سامانه مهارت‌آموزی سامانه جدید طراحی شود که مراحل آزمایشی خود را در حال حاضر طی می‌کند.

کمالی ادامه داد: به امید خدا به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد و جوانان می‌توانند در سامانه ثبت نام و همان موارد گذشته را نیز اجرایی کنند؛ در این سامانه نیز متقاضیان می‌توانند مدارک لازم، مهارت‌های کسب شده و…. خود را اعلام کنند و ارزیابی‌های لازم نیز توسط کارشناسان مربوطه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افرادی که امتیازات لازم را کسب کنند، می‌توانند از امتیازات و مشوق‌های در نظر گرفته شده برخوردار شوند گفت: امتیازات تدارک دیده شده در این سامانه نیز همان امتیازات گذشته، نظیر تعیین سازمان محل خدمت، شهر محل خدمت، توجیه غیبت، بخشودگی غیبت، استفاده از یک ماه مرخصی، استفاده از یک درجه بالاتر از درجه اعطایی، اولویت در دریافت امریه، استفاده از افراد دارای مهارت به عنوان مربی و کمک مربی در یگان‌ها و… است، البته کسری خدمت را نیز به سایر امتیازات این سامانه اضافه کرده‌ایم.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره زمان و جزئیات بیشتر این سامانه نیز گفت: جزئیات بیشتر این سامانه به زودی اعلام خواهد شد و بعد از سپری کردن مراحل آزمایشی، مورد استفاده متقاضیان قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.