طولانی شدن صف انتظار وام ازدواج و صبری که لبریز می شود

دولت درجهت تسهیل ازدواج جوانان، تسهیلاتی را با عنوان وام ازدواج درنظر گرفته است.تسهیلات که باتوجه به تورم موجود جامعه، اندک است اما تاحدودی کمک حال و قوت قلبی برای جوانان است.اما تاخیرهای چندین ماهه در پرداخت وام ازدواج به دلایل مختلفی در شرایط فعلی اقتصاد و تورم جامعه و عدم ثبات قیمتها در بازار،موجب برخی نارضایتی ها در بین جوانان شده و گاها موجب شده عده ای از دریافت وام منصرف شوند.

هرچند دولت و مسئولان مربوطه در مصاحبه های خود از تسهیل و رفع موانع پرداخت وام ازدواج سخن می گویند اما همچنان مشکل تاخیر در پرداخت وام ازدواج در کشور وجود دارد.

عبدالهی یکی از جوانانی است که در تیر سال گذشته ازدواج کرده است در گفت وگو با ایسنا افزود: متاسفانه با گذشته یکسال از اقدام به دریافت وام ازدواج تاکنون این وام را دریافت نکرده ام.

وی تصریح کرد: هربار بانک به یک بهانه  پرداخت وام را به تاخیر می اندازد.

حسین یکی دیگر از افرادی که تاکنون وام ازدواج خود را دریافت نکرده نیزدر گفت وگو با ایسنا افزود: آذر ماه سال گذشته  برای دریافت وام ازدواج اقدام کرده ام اما بانک می گوید جلوی اعتبارات بسته است و فعلا وام پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: اگر وام ازدواج زودتر پرداخت می شد می توانستیم یک خانه رهن و زندگی خود را شروع کنیم.

بیش از ۹ هزار زوج در صف انتظار دریافت واج ازدواج در آذربایجان غربی

محمد سپهری،  معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان  آذربایجان غربی  در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال گذشته در مجموع ۴۵ هزار و ۱۰۶مورد وام ازدواج به زوجین در استان اعطا شد که ۳ هزار و ۶۰۱مورد در اسفند ماه پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مبلغ وام اعطایی در سال گذشته بیش از ۶۱ میلیارد ریال بود.

سپهری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۴هزار و ۹۰۸ زوج در استان متقاضی وام ازدواج بودند، اظهار کرد: طبق آخرین آمار که مربوط به پایان اسفند سال گذشته است تعداد متقاضیان در صف انتظار وام ازدواج در استان ۹ هزار و ۸۰۲ نفر است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی یاد آور شد: تا پایان سال گذشته ۸۲درصد از متقاضیان وام ازدواج، وام خود را دریافت کرده اند.

برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج سنگ اندازی می کنند

کمال حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: دریافت تسهیلات وام ازدواج برای جوانان در یک سال گذشته به چالش جدی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از زوج ها مدت هاست در صف دریافت تسهیلات وام ازدواج هستند و طبق برخی آمار تنها ۲۰درصد از متقاضیان وام ازدواج در ماه های اخیر، تسهیلات دریافت کرده اند.

حسین پور با تاکید به اینکه مجلس با دولت در رفع موانع پرداخت وام ازدواج همراهی می کند، اظهار کرد: برخی بانک ها با دلایلی همچون نبود منابع سنگ اندازی می کنند، دولت باید با این موارد برخورد کند چرا که این سنگ اندازی ها با سیاست های افزایش آمار ازدواج و فرزند آوری در تضاد است.

به گزارش ایسنا؛ برای اجرای سیاست های جمعیتی و رشد جمعیت، مسئولین باید موانع ازدواج را رفع کنند، یکی از موانع ازدواج جوانان نیز تاخیر در پرداخت وام ازدواج و سنگ اندازی برخی بانک ها است. بنابراین باید با متخلفان و سنگ اندازان پرداخت وام ازدواج برخورد شود تا جوانان در سریعترین زمان این تسهیلات را دریافت کرده و بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.