معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای معلول

سازمان وظیفه عمومی فراجا دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درراستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به  ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکورسالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.