بابایی،مدیرکل کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی: راه کاهش آسیب‌های اجتماعی، به جز مطالعه چیز دیگری نیست

اسد بابایی، مدیر کل کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی در صحن شورای علنی شورای اسلامی تبریز بیان کرد: کتابخانه های عمومی رویکرد به جز توسعه شهری نیست عملا بخشی از فعالیت های شهرداری را در کتابخانه عمومی انجام میدهیم.

اگر در هر جامعه میزان مطالعه بالا برود ، در آن جامعه آسیب های اجتماعی کم می‌شود . راه کاهش آسیب‌های اجتماعی ، به جز مطالعه چیز دیگری نیست . اگر بتوانیم مردم را با کتاب آشتی دهیم میتوانیم فرهنگ شهروندی را تقویت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نسب به سال گذشته اعضای کتابخانه بیشتر شده است گفت : طی یک سال گذشته زمانی که وارد کتابخانه شدیم تعداد اعضای کتابخانه تبریز ۲۷هزار بود اما اکنون ۵۴هزار نفر شده است که دعوت به کتابخانه کرده‌ایم.

بابایی از چند طرح کتابخانه‌ای گفت : طرح کودک کتابخوان برای اولین بار در تبریز با همکاری مرکز بهداشت استان تشکیل شد و یک کارت دعوت رایگان به مرکز بهداشت میدهیم که کودکان از این طریق به همراه خانواده عضو کتابخانه شوند.

در طرح نوجوان کتابخوان ، نوجوانان به مدرسه میروند و قصه گویی میکنند و کودکان را به کتابخوانی در وقت بیکاری دعوت میکنند.

وی بیان کرد : در حال حاضر صندلی خالی در کتابخوانه نداریم و توانستیم به اعضای کتابخانه اینترنت پرسرعت ارائه دهیم.

در طرح الو کتاب ، ما میتوانیم کتاب هارا به خانه‌ی مردم ببریم تا کسانی که شرایط رفت و آمد ندارند بتوانند از کتاب‌های کتابخوانه استفاده کنند.

بابایی خبر داد : خرداد ماه سال جاری ، مدرترین کتابخانه شمالغرب را در سهند افتتاح میکنیم.

بابایی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ی عمومی در شهر تبریز کن است ، گفت : تهران ۱۶۰ کتابخانه عمومی دارد ، شیراز ۴۷ کتابخانه عمومی دارد دارد ، مشهد ۵۲ کتابخانه عمومی دارد ،
اهواز ۲۸ کتابخانه عمومی دارد ، اصفهان ۳۲ کتابخانه عمومی دارد اما تبریز ۳۱ کتابخانه عمومی دارد که شهر ما نسبت به بقیه‌ی شهر ها کتابخانه‌ی کمی دارد.

بابایی به کتابخانه‌های سیار اشاره کرد و گفت : دو تا کتابخانه سیار که در حاشیه شهر از آناخاتون تا کجوار وجود دارد ، به سطح شهر میروند و به ۱۸ منطقه کتاب ارائه میکنند.
اولین کتابخانه ی سیار در تبریز شکل گرفته است اما متاسفانه این تعداد نسبت به مشهد یا بقیه‌ی شهرها کم است.

وی در پایان مطالبه‌ی خود را از شهردار و اعضای شورا خواست و گفت : بیشترین مطالبه ما از مجموعه شهرداری ایناهست که زمین در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم در محلاتی که کتابخانه عمومی وجود ندارد ، کتابخانه احداث کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.