تاکسی هوایی عمودپرواز خودران ساخته فولکس واگن

همانطور که علاقه به تاکسی‌های هوایی عمودپرواز زیاد شده است، اکثر خودروسازان نیز به این صنعت تمایل نشان داده اند. در این هفته شاهد معرفی نمونه اولیه این محصول توسط گروه فولکس واگن در چین بودیم.

این تاکسی هوایی که با نام ببر پرنده نیز شناخته می‌شود دارای عنوان عمومی وی ام – مخفف عبارت جابجایی عمودی یا Vertical Mobility است – می‌باشد.

اولین محصول ببر پرنده دارای ۱۱.۲ متر طول و ۱۰.۶ متر عرض و همچنین ۸ پروانه افقی جهت بلند شدن عمودی به علاوه دو پایه فشار دهنده عمودی در عقب برای پرواز سریع به سمت جلو می‌باشد. این محصول در نتیجه همکاری شرکت فولکس‌واگن چین، شرکت طراحی بریتانیایی اورنج و شرکت هوانوردی چینی سانوارد تولید شده است.

این محصول می‌بایست برای چند مورد پرواز آزمایشی در پایان سال جاری میلادی آماده باشد و بعد از آن نیز یک نمونه اولیه بهبود یافته پروازهای آزمایشی دیگر در پایان تابستان آینده انجام دهد. شرکت فولکس واگن چین بیان کرده است که مدل تجاری پایانی به طور کامل خودران بوده و قادر به تحمل چهار سرنشین و چمدان‌های آنها تا مسافت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر می باشد. در نتیجه تاکسی هوایی خودران هم برای سفرهای درون شهری کاربرد دارد و هم جهت سفرهای کوتاه برون شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.