جلسه ستاد مقابله با کرونا شهر تبریز

صبح امروز جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان تبریز به ریاست فرماندار این شهرستان با محوریت برگزاری مسابقه فوتبال تیم تراکتور در ۱۴ فروردین برگزار شد.

 

آقای جعفری آذر فرماندار شهرستان تبریز در این جلسه با اشاره به واکسیناسیون بالای ۸۶ درصد جمعیت شهرستان تبریز گفت: علت اینکه شهرستان تبریز در واکسیناسیون از میانگین استانی پایین است باید احصاء شود تا روشنگری و اغنا سازی همزمان صورت گیرد.

در ظرف زمانی محدود باید جمعیت هدف شهرستان تبریز واکسن خود را بزنند و ما نیز وظیفه داریم موانع موجود را در این زمینه رفع کنیم.

آقای مقصودی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریزهم  با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال تیم تراکتور در ۱۴ فروردین و اولین روز ماه مبارک رمضان، گفت: نسبت به برگزاری مسابقه در مستطیل سبز مشکلی نداریم در خصوص حضور هواداران در مجموعه که حدود ۱۵ هزار نفر است تدابیر لازم اندیشیده شده است، این مسابقه بعد از افطار در ۱۴ فروردین برگزار می‌شود.

 مهمترین مساله بلیط الکترونیکی و پهنای باند است که نیازمند همکاری و هم افزایی مسئولین دستگاه‌های مختلف است تا ضمن اینکه سامانه فعال می‌شود بلیط به افرادی فروخته شود که لااقل دو دوز از واکسن کرونا خود را تزریق کرده باشند.

آقای میر معصوم سهرابی  مدیر عامل باشگاه تراکتور نیز گفت: با تشخیص ستاد کرونای استان حدود ۳۰ درصد از تماشاگران می‌توانند به ورزشگاه ورود کنند، اما افرادی می‌توانند بلیط تهیه کنند که دو دوز از واکسن خود را تزریق کرده باشند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

در این زمینه صداو سیما باید اطلاع رسانی کند تا کسی بدون خرید بلیط در ورزشگاه حضور پیدا نکند ضمن اینکه از ازدحام جلو گیری شود، سامانه خرید بلیط الکترونیکی نیز ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل برای خرید هواداران فعال می‌شود.

آقای مردی رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریزنیز گفت: حضور تماشاگران در ورزشگاه نیازمند تدابیر ستاد کرونای شهرستان است و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر بحث‌های این ستاد است.

وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان تبریز نشان دهنده این است که درصد پوشش واکسیناسیون در سنین بالای ۱۲ سال و نوبت اول ۸۶ درصد، نوبت دوم ۸۱ درصد و نوبت سوم ۴۵ درصد بوده است.

شاخص تبریز در بخش تزریق واکسن کرونا از میانگین استانی پایین‌تر ست که نیازمند عزم همگانی برای دریافت واکسن هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.