تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0

برگزاری دومین دوره توانمندسازی اعضای شبکه های تخصصی محیط زیست شمالغرب کشور

  • کد خبر : 12260
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
برگزاری دومین دوره توانمندسازی اعضای شبکه های تخصصی محیط زیست شمالغرب کشور
دومین کارگاه توانمندسازی اعضای شبکه های تخصصی محیط زیست شمالغرب کشور با موضوع چهارچوب مسائل حقوقی محیط زیست به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

بنا به گفته دکتر بهزاد صادقی : یکی از دغدغه‌های کنشگران محیط زیست آشنایی با حقوق و تکالیف خودشان و نحوه کنشگری بصورت قانونی است؛یعنی موسسات مردم نهاد جوانان که امروز به صورت شبکه های تخصصی محیط زیست جوانان تشکیل شده است، همواره یکی از دغدغه های اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

دبیر شبکه تخصصی محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: در اصل پنجاهم قانون اساسی اهمیت محیط زیست بدین شرح آمده است که «در جمهوری اسلامی, حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند, وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو هر گونه فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند, ممنوع است».
صادقی خاطر نشان کرد : آشنایی با قوانین این حوزه برای عموم جوانان لازم و ضروری است ؛ در واقع باید با آگاهی سازی حقوقی به جوانان و کنشگران این عرصه،آن ها را آگاه به قوانین کرد و همچنین راه های درست و قانونی مطالبگری در این حوزه را آموزش داد .
دبیر شبکه تخصصی محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به نقش قانونگذار تصریح کرد: در برخی موارد قانونگذار باید این قوانین را بروز کرده و از نقطه نظرات فعالین این حوزه استفاده کرده و برای عموم شهروندان و کارخانجات یک قانونی تدوین کنند و در راستای آن موسسات مردم نهاد به آگاه سازی مردم بپردازند.
صادقی با تاکید بر فرهنگسازی و و حفاظت از محیط زیست ادامه داد: بزرگترین کار ما این است که آگاهی کافی از قوانین به عموم مردم ارائه کنیم ؛ به عبارتی جایگاه ویژه ی محیط زیست و حفظ آن برای نسل های بعد فرزندانمان را باور کنیم و نیز بدانیم که حیاط ما و حیاط نسل های بعدی ما به چگونگی نگهداری از منابع بستگی دارد.
وی پس از اشاره به ضرورت ایجاد و گسترش فضا های سبز و پارک ها گفت: با توجه به فرهنگ ،گویش و هم زبانی و همچنین هم جواری استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل و زنجان می توانند برای حل مسئله های محیط زیستی همکاری های مهمی داشته باشد و این کارگاه های آموزشی به هم دلی و ارائه راهکارهای خوبی بپردازدند.


دبیر شبکه تخصصی محیط زیست آذربایجان شرقی پس از بازدید از خیریه مهرانه افزود: این خیریه یک موسسه بسیار عالی برای درمان بیماران سرطانی در سطح کشور است که باید در تمام استان ها چنین کار های خیری گسترش یابد.
در پایان این کارگاه آموزشی و پس از بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ، صادقی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نقاط عطف این دوره آموزشی رویت میدانی زحمات ستودند کادر آن مجموعه برای تهیه آب شرب استان زنجان بود.اما دیدن این زحمات ما را به صرف جویی در آب تشویق می کند.
در آخر صادقی گفت: مراتب تقدیر و تشکر خود را از دبیر شبکه محیط زیست استان زنجان و همکارانشان و همچنین دیگر مسؤلین آن استان جهت میزبانی خوبشان در برگزاری کارگاه توانمندسازی تقدیم کرده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون برایشان دارم.

لینک کوتاه : https://faslnews.com/?p=12260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.