زلزله ۶.۸ ریشتری در کابل، اسلام آباد و دهلی‌نو

بر اساس گزارش رسانه‌ها، زلزله ای به قدرت ۶.۸ ریشتر در مناطقی از جمله کابل، اسلام آباد و دهلی نو احساس شد.

بزرگی زلزله به حدی بوده که ساکنان این شهرها و مناطق دیگر سراسیمه به خیابان ها آمدند؛ اگرچه هنوز گزارشی از تلفات احتمالی مخابره نشده است.

مرکز زلزله نگاری پاکستان مرکز زمین لرزه را در کوه های هندوکش واقع در استان بدخشان افغانستان اعلام کرده است.

مرکز لرزه نگاری آمریکا بزرگی این زلزله را ۶.۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین اعلام کرده است. مرکز زلزله در عمق ١٨٧ کیلومتری زمین بوده و ٣٠ ثانیه طول کشیده است.

بر اساس آمار اولیه این زلزله تاکنون سه کشته و ١٤٥ زخمی در پاکستان برجای گذاشته است.

بی ان او نیوز نیز در همین رابطه گزارش داد: زمین لرزه ای قوی با قدرت اولیه ۶.۵ ریشتر افغانستان و پاکستان را لرزاند که بر اثر آن چهار نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. این زمین لرزه در دهلی نو و نپال هم احساس شده است.

 

این زمین لرزه در ساعت ۲۱:۱۷ دقیقه امروز (سه شنبه) به وقت محلی رخ داده است. مرکز این زلزله منطقه هندوکش افغانستان بوده است.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده شدت آن را ۶.۵ ریشتر اعلام کرد، در حالی که مرکز ملی لرزه نگاری هند قدرت این زلزله را ۶.۶ ریشتر و مرکز ملی لرزه نگاری پاکستان ۶.۸ ریشتر اعلام کرده است.

این زمین لرزه حدود ۱۸۸ کیلومتر زیر سطح زمین رخ داده که عمق نسبتاً زیادی است و این شرایط احتمال خسارات و تلفات را کاهش می دهد.

گزارش ها حاکیست، این زمین لرزه در ازبکستان، تاجیکستان و نپال هم گزارش شده است.

مرکز لرزه نگاری اروپا_مدیترانه اعلام کرد که ممکن است زمین لرزه امروز توسط ۲۸۵ میلیون نفر در منطقه ای به وسعت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر احساس شده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.