سعی کنید به این ۵ نشانه بعد از ۳۰ سالگی توجه کنید

معمولا، افراد بالای ۴۵ سال بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند ولی اصولا نشانه های آن بعد از سن ۳۰ سالگی خود را نشان می دهند.

باید بدانید که قلب از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اعضای بدن است و چنانچه فقط چند ثانیه به درستی در بدن فعالیت نکند احتمال دارد باعث کما رفتن و یا مرگ شخص شود. بنابراین سلامت قلب بسیار حائز اهمیت می باشد.

معمولا، افراد بالای ۴۵ سال بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند ولی اصولا نشانه های آن بعد از سن ۳۰ سالگی خود را نشان می دهند. بنابراین باید این نشانه های خفیف در بدن را جدی گرفت زیرا توجه به آنها باعث می شود تا بیماری‌های خطرناک نظیر حمله قلبی اتفاق نیفتند.

در اینجا برخی از نشانه‌هایی که در سایت pledgetimes به آن ها اشاره شده وجود دارد و  باید حتما آن ها را جدی بگیرید. با ما همراه باشید.

درد در قفسه سینه: یکی از علامت های اصلی بیماری قلبی احساس درد در قفسه سینه است ولی این نشانه اصولا هنگامی که بیماری پیشرفته می‌شود، بروز پیدا می‌کند. باید بدانید که آمارها بیانگر آن است که در حال حاضر جوانان در سنین ۲۵ – ۳۰ سالگی نیز دچار حمله قلبی می شوند. آمارها نشان می‌دهند که در هر سال هزاران نفر از اشخاص زیر ۳۰ سال در دنیا به خاطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی فوت می کنند. در نتیجه اگر درد قفسه سینه دارید آن را جدی بگیرید. چنانچه شخص بیمار علاوه بر درد قفسه سینه، دچار تعریق نیز شود، باید در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کند.

تنفس شدید در زمان بالا رفتن از پله ها: در زمان جوانی میزان انرژی و قدرت بدنی اصولا بالا می باشد ولی چنانچه بعد از انجام کارهای سبک یا سنگین خسته شوید و مشکل تنفسی پیدا کنید، باید این علامت را جدی بگیرید. معمولا، بالا رفتن از ۲۰ تا ۲۵ پله برای جوان ۳۰ تا ۴۰ ساله کار آسانی است. در این بین اشخاصی که در زمان بالا رفتن از پله خسته شده و دچار تنگی نفس می‌شوند باید این مسئله را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

خر و پف کردن در خواب: این مورد می تواند علت های بسیاری داشته باشد ولی این مسئله معمولا در سنین پایین اتفاق نمی افتد. چنانچه شخصی در سن ۳۰ – ۳۵ سالگی با این مشکل روبرو شود ممکن است که مشکل تنفسی داشته باشد. به علاوه شاید خر و پف کردن نشانه این باشد که قلب شخص به خوبی کار نمی کند و تما باید علت آن شناسایی شود.

وجود درد در فک: اشخاص اصولا به این نشانه توجه نمی کنند چرا که بیشتر درد فک را به علت دندان درد می‌دانند و در نتیجه جهت تسکین درد داروی مِسکنی می خورند. از طرفی شاید درد فک به علت دندان درد باشد اما از طرف دیگر چنانچه شخص این درد را به صورت پرتکرار داشته باشد باید حتما به یک متخصص مراجعه کند چرا که ممکن است این درد مربوط به مشکلات قلبی باشد.

حالت سوزن سوزن شدن در قسمتی از بدن: خوب است بدانید که کلسترول علت اصلی بیماری قلبی می باشد. زیاد شدن میزان کلسترول، باعث اختلال در جریان خون بدن می‌شود و ممکن است مشکل قلبی را تشدید کند. چنانچه میزان کلسترول از میزان نرمال خود فراتر رود، در برخی از قسمت های بدن حالت سوزن سوزن شدن رخ می‌دهد. بنابراین اگر چند روز پشت سر هم حالت سوزن سوزن شدن در برخی از بخش های بدن را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید زیرا این حالت می‌تواند علامت بیماری قلبی باشد.

3 نظرات
  1. نوا زهسازیان می گوید

    خیلی مفید بود. ممنون از مطالب جذابتون♡♡♡

  2. taher می گوید

    سلام دوستان. خیلی مراقب خودتون باشید. هیچی مثل سلامتی نیست.

  3. mehri می گوید

    سلام
    به نظر من خیلی مطلب جالبی بود بهنره که بیشتر از این نوع مطالب گذاشته بشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.