اگر ۱۰ روز پس از ابتلا به کرونا هنوز نتیجه تست کووید ۱۹ مثبت بود چه باید کرد؟

پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز شیوع ویروس کرونا و گسترش واکسیناسیون عمومی با انواع واکسن‌های تولید شده، هنوز هم انجام تست‌های کرونا امری رایج در کشورهاست.

در میان مبتلایان به این ویروس، دسته‌ای همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند: آنهایی که حتی ۱۰ روز پس از ابتلا به این بیماری و با وجود گذراندن دوره قرنطینه، همچنان تست کرونایشان مثبت می‌شود و نمی‌دانند در قبال وضعیت جدیدی که برایشان پیش آمده، چه باید بکنند.

آخرین دستورالعمل‌های منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده می‌گوید که اگر نتیجه آزمایش کرونای یک فرد مثبت باشد، باید مدت ۵ روز را (در صورت نداشتن هیچکدام از علائم ابتلا) در قرنطینه بماند و چنانچه علائم ابتلا را نشان دهد نیز باید علاوه بر گذراندن این دورۀ ۵ روزه، ۲۴ ساعت پس از رفع کامل تب (به شرط عدم استفاده از داروهای ضد تب) به قرنطینه پایان دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آخرین اصلاحاتی که در دستورالعمل خود انجام داده، اعلام کرده است که اگر امکان انجام تست را دارید، پس از ۵ روز قرنطینه دوباره تست دهید و چنانچه نتیجه آن منفی بود می‌توانید به قرنطینه خود پایان دهید؛ اما اگر نتیجه تست مثبت بود باید قرنطینه را تا ۱۰ روز ادامه دهید.

به گفتۀ دکتر آلبرتو پانیزموندولفی، دانشیار پاتولوژی در دانشکده پزشکی مولکولی «مانت ساینای» در نیویورک، گاه پیش می‌آید که تست کرونای افراد حتی هفته‌ها بعد از ابتلا نیز مثبت شود که ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد.

از جمله اینکه انجام تست‌های مختلف، ممکن است نتایج متفاوتی را نشان دهد؛ بویژه آنکه ممکن است ویروس نیز در این مدت تغییر کرده و سویه‌های آن به تدریج تکامل یافته باشد.

به عقیئده پزشکان، تا زمانی که تست کرونای شما مثبت است باید خود را بطور بالقوه یک فرد مبتلا بدانید که می‌تواند این ویروس را به دیگران منتقل کند.

کارشناسان تأکید کردند که امن‌تر آن است که همچنان به وضعیت قرنطینه ادامه دهید تا زمانی که دیگر نتیجه تست شما مثبت نباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.