ناهماهنگی در جابجایی ساکنان حاشیه‌نشین تبریز

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: موضوع جابجایی ساکنان حاشیه‌نشین تبریز که در مناطق پرخطر سکونت دارند، بسیار مهم است.

عابدین خرّم در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گفت: با وجود تعیین مکان مناسب برای جابجایی حاشیه نشینان تبریز، به دلیل ناهماهنگی بین شهرداری و پیمانکاران، پروژه آغاز نشده که باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام گیرد.
موضوع انتقال شهروندان ساکن در مناطق حاشیه نشین تبریز سالهاست که مورد بحث در جلسات مدیرت بحران و پدافند غیرعامل استان است اما کم توجهی و غفلت مسئولان موجب شده است این طرح به کندی انجام شود مسئله مهمی که در صورت وقوع زلزله نسبتا شدید تبعات آن مشخص خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: معابر و مسیرهای ورود و خروج شهر تبریز یکی دیگر از گرفتاری‌های اساسی در زمان‌های بحرانی همچون زلزله و آتش‌سوزی است که باید اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان نسبت به نوسازی بافت فرسوده باید بیش از مردم باشد، گفت: کارگروه کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل استان باید به طور جدی به این مساله بپردازد.
وی با تاکید بر توجه ویژه به بافت فرسوده تبریز، اظهار داشت: با اعتبارات دولتی در بخش مسکن نمی‌توان موفقیتی به دست آورد و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.