میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس

مهمترین خواسته بخش خصوصی از دولت

سیدمحمد رضا میرتاج الدینی عصر سه‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت، در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی منتخب آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات انجام شده در مجلس در راستای حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع اظهار کرد: یکی از قوانین تصویب شده در مجلس، قانون تسهیل کسب و کار است؛ به‌طوریکه اکنون بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب‌وکار ثبت محور هستند و در عرض سه روز صادر می‌شوند ولی برخی از مجوزها تایید محور هستند که برخی سازمان‌ها مانند محیط زیست و … باید تایید کند.

 

وی ادامه داد: ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای قانون جهش نوآوری و تولید دانش بنیان و ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز در قانون #بودجه ۱۴۰۱ برای دانش بینان‌ها در نظر گرفته شده است.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در تشریح انتظارات بخش خصوصی از دولت نیز گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی از دولت، ثبات در تصمیم‌ گیری‌ها و بخش‌نامه‌ها است؛ به‌طوریکه از سال ۱۳۹۶ تاکنون بانک مرکزی ۸۵ بخش نامه ارسال کرده است.

 

وی افزود: توجه به نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها خواسته‌ی دیگر بخش خصوصی از دولت است و دولت می‌تواند در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نظرات فعالان بخش خصوصی را نیز بررسی کند.

 

میرتاج الدینی تاکید کرد: فقط با دادن شعار نمی‌توانیم موانع تولید، صادرات و واردات را برداریم و همه‌ی جامعه‌ باید به سمت اجرای عملی شعارهای سال که از سوی رهبر انقلاب تعیین می‌شود، برود و اگر این موانع به‌صورت واقعی برداشته نشود، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

 

وی با انتقاد از روند ترخیص خطوط تولید در گمرکات استان گفت: چرا باید یک تولید کننده که برای خرید دستگاه خط تولید از آن سوی دنیا اقدام کرده است، برای ترخیص آن ماشین آلات به‌مدت هفت ماه در گمرک سهلان معطل بماند؟

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمام #گمرک در دست دولت است و باید از این وضعیت فعلی اصلاح شود، یادآور شد: احتیاط‌های بی‌مورد و تفسیرهای عجیب باعث شده است گمرک نتواند از تولیدکننده ها حمایت کند.

 

وی در خصوص عملکرد بانک‌های استان نیز اظهار کرد: بانک‌ها باید در بحث حمایت از تولید جدی باشند و نباید خودشان بنگاه‌داری کنند چراکه درصورت بنگاه‌داری بانک‌ها، بخش خصوصی زمین خواهد خورد.

 

تعدادی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بخش خصوصی آذربایجان شرقی در این نشست به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعتگران استان اشاره کرده و خواستار رسیدگی دولت به این مشکلات شدند.

ِ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.