بروز مشکل در پروژه خودروسازی برقی شیائومی در چین

شرکت شیائومی در پروژه خودرو سازی خود برای تولید خودروی برقی ۱۰ میلیارد دلاری جهت کسب موافقت رگولاتوری (هر نوع ابزار تنظیم کننده در ماشین) در کشور چین دچار مسئله و مشکل شده است.

این شرکت برای دریافت مجوز و موافقت تولید خودرو برقی خود از مقامات کمیسیون اصلاحات و توسعه چین چندین ماه است که با آن‌ها به گفتگو و مذاکره می‌پردازد ولی هنوز نتوانسته به نتیجه‌ای برسد.

شرکت شیائومی یکی از جدیدالورودان صنعت خودروی برقی در کشور چین محسوب می‌شود و قبل از شروع این کار همکاری مناسبی با شرکت‌ها و برندهای معروف مانند BYD و Nio Inc، که اکنون جز رقیبانش می‌باشند، داشته است. در این حین لی جون که یکی از موسسان شیائومی محسوب می‌شود، دلگرم به این است که تخصص شیائومی در فناوری‌های متصل و همچنین کاربران علاقه‌مند به این برند، بتوانند عامل کمکی در پیشرفت این شرکت در بزرگترین و برترین بازار خودروی برقی جهان باشند. با تمامی این تفاسیر اگر شیائومی نتواند این مجوز را زودتر دریافت کند، ممکن است از رقیب‌های خود در این بازار جا بماند.

شیائومی که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و کالاهای الکترونیکی دیگری نیز می‌باشد، زمانی تصمیم به شروع کار در حوزه‌های دیگری چون خودروسازی برقی کرد که با اولین کاهش فروش سه ماهه خود مواجه شد. با وجود اینکه برخی از مدیران شرکت شیائومی دلگرم به این هستند که مقامات چین در نهایت، پروژه خودروی برقی آن‌ها را تایید کنند ولی برخی دیگر مضطرب هستند که پروسه طولانی موافقت مقامات چینی، برنامه‌های این شرکت را عقب بیندازد. شرکت شیائومی از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ که خودروهایی برقی خود را ساخته منتظر کسب موافقت و مجوز از مقامات چینی می‌باشد.

کشور و مقامات چینی به این علت در این بخش تولید خودرو برقی حساسیت و نظارت زیادی به خرج می‌دهند که چند شرکت در این عرصه دچار ورشکستگی بزرگی شدند. شرکت هایی که می‌خواهند به این صنعت و عرصه تولید خودرو برقی واررد شوند، می‌بایست مدارکی را که نشان‌دهنده قابلیت‌های مثبت مالی و فناوری آنها می‌باشد را ارائه دهند. همچنین باید بدانید که فرآیند چک کردن و بازبینی این مدارک، چندین ماه به درازا می‌کشد. در این حین حتی ممکن است که دولت با درخواست‌ شرکت‌ها مخالفت کند و شرکت‌ها باز به اول مسیر خود باز گردند.

با توجه به یک منبع آگاه، این شرکت با وجود دریافت نکردن مجوز، تلاشهای خود را جهت ساخت خودروی برقی متوقف نکرده و ناامید نشده است. بخش تولید خودروی برقی شیائومی دارای بیش از هزار کارمند است و این شرکت تصمیم دارد تا تولید اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند. شرکت شیائومی در این راستا در مناطق جنوب شرقی پکن زمینی برای کارخانه مونتاژ خودرو برقی خود آماده کرده و همچنین استارتاپ‌های خودروی برقی را خریداری کرده تا در این عرصه با پیشرفت های خود بی رقیب باشد.

همانطور که بلومبرگ گزارش کرده، اوایل سال ۲۰۲۱، بنیانگذار شرکت شیائومی بیان کرده که سرمایه‌گذاری در حدود ۱۰ میلیارد دلار در زمان ۱۰ سال جهت تولید خودروهای برقی برند شیائومی انجام خواهد داد. جالب است بدانید که مدیر ۵۲ ساله این شرکت در سکوت خود به سر می‌برد تا بتواند مدت بیشتری را به پروژه تولید خودروی برقی خود اختصاص دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.