آذربایجان‌شرقی قطب تولید و صادرات لوازم خانگی است

ضرورت تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه‌های تولید اشتغال به یکدیگر

صابر پرنیان امروز در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت از واحدهای تولیدی لوازم خانگی استان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیمات مهمی در حوزه صنایع لوازم خانگی گرفته شده است که امیداوریم باعث رشد، ارتقای تولید و صادرات در استان شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها قطب است و بزرگترین منطقه صنعتی آزاد تجاری کشور در این استان قرار دارد در واقع این استان در زمینه صادرات دروازه ورود به اوراسیا است و می تواند یک هاب صادرتی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که مهمترین ویژگی صنعت آذربایجان شرقی این است که صنعت متکی بر بخش خصوصی است، اظهار کرد: تقریبا از بعد از انقلاب عمده سرمایه گذاری ها به وسیله بخش خصوصی انجام شده که این یک مزیت است.

پرنیان افزود: امیدواریم با مزیت هایی که وجود دارد هم از لحاظ نیروی انسانی و هم شهرک‌های تخصصی و هم تکمیل زنجیره، استان جایگاه واقعی خود را در شمال غرب کشور در زمینه افزایش صادرات به اروپا، قفقاز، اوراسیا و کشورهای آسیایی بیابد.

سرمایه ‎گذاری ۱۹ میلیون دلاری ۲ واحد تولیدی در لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های توسعه و افزایش تولید و اشتغال در بخش لوازم خانگی استان به ترتیب ۱۵ و ۴ میلیون دلار خبر داد.

صابر پرنیان  افزود: یکی از واحدهای صنعتی لوازم خانگی برای توسعه خطوط تولید خود از جمله تولید ماشین لباسشویی، یخچال ساید بای ساید و همچنین ایجاد خط رنگ اقدام به سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری نموده است که تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همین ارتباط یکی دیگر از واحدهای تولیدی هم برای ایجاد خط تولید یخچال با موتور اینورتر ۴ میلیون دلار سرمایه گذاری نموده است که این خط توسعه نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال سیصد نفر فراهم خواهد شد.

پرنیان تصریح کرد: مسیر سرمایه گذاری در توسعه صنایع مختلف هموار است و بخش خصوص پرچم دار این بخش از سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه های تولید اشتغال به یکدیگر در صدر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.