گیاه قاتل قارچ (گیاه از بین برنده قارچ)

مواد پر خاصیت جوجود در نعناع فلفلی در صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی، شیرینی سازی، نوشابه سازی و صنایع ادویه ای کاربرد دارد.

نام علمی نعناع فلفلی Mentha pipertia L از خانواده Lamiaceae می باشد و جز گیاهان دارویی و معطری است که از اسانس آن در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی بسیار استفاده می شود. ترکیبات موجود در این گیاه خواص آنتی اکسیدانی، قارچ کشی وحشره کشی دارند.

همچنبن فلاونوئید ها برخی از متابولیت های ثانویه می باشند که در خیلی از فرایند های بیولوژیکی گیاه همچون فرایند های دفاعی گیاه شرکت می کنند.

خوب است بدانید که خواص و ویژگی های ضد میکروبی این گیاه در برابر قارچ های بیماری‌زا گیاهی بررسی و ثابت شده است.

همچنین تاثیر عصاره این گیاه روی ایجاد مایه قارچ های به وجود آورنده لکه برگی تحقیق شده است که در نتیجه اثر بازدارندگی آن مشخص شده است.

از سوی دیگر ماده تاثیر گذار موجود در نعناع فلفلی کاربرد زیادی در صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی، شیرینی سازی، نوشابه سازی و صنایع ادویه ای دارد.

باید بدانید که دو قارچ Bipolaris و Fusarium از جمله با اهمیت ترین قارچ های بیماری زا گیاهی می باشند که دارای توانایی و قدرت حمله به گیاهان میزبان بوده که در نتیجه موجب ایجاد پوسیدگی عادی ریشه، لکه برگی، سوختگی خوشه، سیاه شدن دانه، پوسیدگی طوقه، پژمردگی آوندی و نهایتا مرگ گیاه را به همراه دارند.

در این میان اسانس نعناع فلفلی می تواند موجب جلوگیری از رشد عامل بیماری لکه برگی سیب زمینی در موقعیت آزمایشگاهی و همچنین کاهش میزان بیماری در سیب زمینی گلخانه ای شود. این مطالعات انجام شده بیانگر این می باشند که اسانس این گیاه خواص و ویژگی ضد قارچی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.