نحوه بالا بردن کارکرد گوشی‌های قدیمی

چنانچه همچنان سیستم عامل گوشی هوشمند شما قابل به روز رسانی باشد، می‌توانید جهت صرفه جویی در عمر باتری، بهبود سرعت و کاهش فرسودگی گوشی اندرویدی یا آیفون قدیمی خود راه هایی را انجام دهید که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

شرکت سامسونگ اخیرا جدیدترین گوشی‌های هوشمند تاشو گلکسی خود را معرفی کرده است. همایش معرفی آیفون اپل هم اغلب در پایان ماه سپتامبر اجرا می‌شود و به علاوه بعذ از آن نیز گوشی هوشمند پیکسل گوگل رونمایی می‌شود. معمولا در زمان رونمایی از گوشی های هوشمند معروع از شرکت های این چنینی خیلی از اشخاص تمایل پیدا می کنند تا گوشی هوشمند خود عوض کرده و نسخه آخر و به روز را تهیه کنند.

چنانچه همچنان سیستم عامل گوشی هوشمند شما قابل به روز رسانی باشد، می‌توانید جهت صرفه جویی در عمر باتری، بهبود سرعت و کاهش فرسودگی گوشی اندرویدی یا آیفون قدیمی خود می توانید روش های زیر را انجام دهید.

چک کردن سازگاری نرم افزار گوشی هوشمند

خوب است بدانید که اصولا در پاییز به روز ترین نسخه‌های نرم‌افزار اندروید و iOS اپل معرفی می شوند. با کمک این آپدیت های جدید قادر می باشید تا گوشی های هوشمند قدیمی را بار دیگر بهبود ببخشید و باعث افزایش امنیت و برطرف شدن ایرادات گوشی خود شوید.

شرکت اپل تاکنون گوشی هوشمند آیفون ۶ اس برای سال ۲۰۱۵ و گوشی های هوشمند جدیدتر از آن با iOS 15.6 را پشتیبانی می‌کند. ولی، iOS 16 با وجود اینکه در ماه سپتامبر قابلیت های جدیدی همچون متن قابل ویرایش در iMessage را در اختیار کاربران قرار داده، ولی پشتیبانی از گوشی های قدیمی‌تر را متوقف کرده است. تنها گوشی آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ و جدیدتر از آن، این آپدیت موجود را می توانند نصب کنند. خوب است بدانید که نام تمامی گوشی های هوشمند پشتیبانی شده در نسخه پیش نمایش iOS 16 اپل مشخص شده‌اند.

در مقابل در مورد سیستم عامل اندروید باید بدانید که آپدیت های سیستم و امنیت در گوشی های هوشمند اندرویدی به طور جداگانه صورت می‌گیرند. شما قادر می باشید تا نسخه اندروید گوشی هوشمند خود را از بخش تنظیمات پک کرده و آپدیت کنید. گوشی های هوشمند سامسونگ سه ساله یعنی از گلکسی S20 به بالا تر و چهارساله یعنی از گلکسی S21 و به روز تر آپدیت سیستم عامل اندروید و یک سال دیگر آپدیت امنیتی را گرفته و نصب خواهند کرد. شرکت گوگل نیز آپدیت های سیستم و امنیتی کاربران پیکسل را ضمانت کرده است.

عادت های شارژ کردن گوشی خود را بدانید

چنانچه یک قاب قوی و ماندگار برای گوشی خود تهیه کنید، عمر گوشی هوشمند شما را بیشتر می‌کند. کاربرد محافظت‌کننده‌های گوشی‌های هوشمند همچون PopGrip Slide نیز باعث آسان تر گرفتن گوشی در دست می‌شود و مانع سقوط آن بر روی زمین می‌شود. با توجه به آنکه خیلی از گوشی های هوشمند ضد آب می باشند، ولی نمی توانند آن ها را در آب فرو کرد. ضد آب بودن به معنای مقاوم بودن در برابر آب نیست.

به علاوه رطوبت می‌تواند برخی از قسمت های حساس درون گوشی هوشمند شما را خراب کند. همچنین خوب است بدانید که آب نمک، تجهیزات الکترونیکی را نابود می‌کند. شرکت اپل در این مورد بیان کرده که چنانچه گوشی هوشمند شما در برابر نشت یا پاشیدن آب قرار گرفت، قسمت مورد نظر را با آب لوله کشی بشویید و بعد گوشی هوشمند خود در جایی خشک قرار دهید تا با هوای آزاد خشک شود. از سوی دیگر اگر گوشی را در برابر فنی با هوای خنک بگذارید، بهتر است.

6 نظرات
  1. شهرام می گوید

    بسیار عالی و مفید بود استفاده کردم تشکر از معرفی کننده

    1. admin-fa می گوید

      سلام. خوشحالیم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفته

  2. معصومه می گوید

    مطلب هم جالب بود هم عالی مخصوصا در مورد اپدیت سیستم عامل گوشی های قدیمی که خودش خیلی میتونه مفید باشه برای گوشی های قدیمی‌تر

  3. Gefit می گوید

    بسیار عالی و آموزنده بود

  4. مهناز می گوید

    مطلب بسیار خوب و مفید هم عادت های شارژ کردن گوشی هم قسمت سیستم عامل.با تشکر از شما بابت قرار دادن این مطلب مفید

  5. فروغ نورمحمدی می گوید

    خیلی مطلب مفیدی بود به من در اپدیت نسخه قدیمی گوشیم کمک کرد با تشکر از آموزش های جذابتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.