کلاهبرداری در اینستاگرام؛ صفحات فروشگاهی بلای جان کاربران

معاون اجتماعی پلیس فتا از افزایش جرایم در حوزه کلاهبرداری مالی با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیج ها و کانال های فروشگاهی خبر داد و گفت: نبود نظام ساماندهی مشاغل تجاری و فروشگاهی در پیام رسان غیر بومی، اقدام قضائی و انتظامی علیه مرتکبان را دچار مشکل کرده است.
سرهنگ رامین پاشایی در این زمینه اظهارداشت: متاسفانه به علت ایفای نقش مشاغل متعدد فعال در پلتفرم شبکه های اجتماعی اینستاگرام یا سایر کانال های پیام رسان غیربومی، بستر مناسبی برای وقوع کلاهبرداری مالی از هموطنان فراهم شده و همه روزه پرونده ها و شکوائیه های قضائی متعددی به مراجع قضائی و انتظامی کشور به خصوص پلیس فتا تحمیل می شود.
وی با اشاره به سبک و نوع وقوع جرایم در این پیج ها و کانال های فروشگاهی بیان داشت: شایع ترین نوع کلاهبرداری در این حوزه ساخت صفحات جعلی و تبلیغ دروغین اجناس است که اصلا وجود خارجی ندارد و عمدتا با قیمت پایین تر از عرف بازار به نمایش گذاشته می شوند.
معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور توضیح داد: کلاهبرداران در این شگرد پس از ثبت سفارش و دریافت قیمت محصولات پاسخگوی متقاضیان نیستند یا پس از تبلیغ اجناس اصل و اورجینال و ثبت سفارش و دریافت هزینه های موارد توافق، کالاهای کپی یا بی کیفیت را برای سفارش دهندگان ارسال می کنند.
سرهنگ پاشایی به نوع دیگری از ترفندهای کلاهبرداری این مجرمان پرداخت و اظهارداشت: کلاهبرداران پس از ثبت سفارش، خریداران را به درگاه های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می کنند و با این طریق از هموطنان کلاهبرداری می کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه عرضه و فروش کالاهای قاچاق که عمدتا شامل البسه و پوشاک است و می تواند تهدیدی علیه تولید کنندگان و فعالان حوزه داخلی باشد به صورت کاملا سازمان یافته و حرفه ای در این پیج های تجاری فاقد مجوز کسب و کار در جریان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.