ساخت گوشی‌های هوشمند آینده اپل از مواد بازیافتنی

خوب است بدانید که شرکت اپل می‌خواهد تا تلفن های همراه هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی تولید کند.

مدیر عامل شرکت اپل یعنی تیم کوک، به تازگی در گزارشی بیان کرده که یکی از برنامه های بلندمدت اپل ساخت گوشی ها از ضایعات بوده که در نتیجه احتیاجی به کاربرد هیچ منبعی جهت تولید دستگاه های آینده خود نخواهد داشت.

این شرکت تصمیم دارد تلفن های همراه هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی بسازد. به علاوه این مدیر عامل یعنی کوک بیان کرده که برای شرکت اپل اهمیت دارد که دستگاه های خود را طوری بسازد که سازگار با محیط زیست باشد. همچنین بیان کرده که این شرکت قصد دارد تا با ساخت گوشی‌های آینده خود از ضایعات و مواد سازگار با محیط زیست، کره زمین را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کند.

علاوه بر این او بیان کرده که شرکت اپل قادر است تا سال ۲۰۳۰ در زنجیره تامین و دستگاه های کاربردی مصرف‌کنندگان تولید کربن را به صفر برساند. با تمام این تفاسیر باید بگوییم که این فقط یک هدف بلندمدت می باشد و به سرعت دست یافتنی نمی باشد.

شرکت اپل قبل از این هدف هم کارهایی در جهت صیانت از محیط زیست انجام داده است. در هنگام ارائه گوشی های هوشمند آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو در سال پیش، شرکت اپل کاربرد پلاستیک را برای ساخت جعبه این محصولات کنار گذاشته و با این عمل به اندازه ۶۰۰ تن در مصرف پلاستیک صرفه جویی کرده است. به علاوه این شرکت، ضایعات را جهت تولید، ایجاد و بسته بندی تلفن های سری آیفون ۱۳ به کار برده است.

برای نمونه، موتور لمسی درونی این گوشی‌های هوشمند از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافتی تولید شده است. خوب است بدانید که این موتور لمسی ۹۹ درصد از کل تنگستن به کار رفته در این گوشی را شامل می شود. لایه سطحی برد اصلی این گوشی هوشمند هم از تنگستن ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده کرده و همچنین طلای ۱۰۰ درصد بازیافتی نیز جهت ایجاد کابل‌های دوربین جلو و عقب به کار برده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.