رییسی: ترامپ باید محاکمه و قصاص شود

رئیس جمهور در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی: حاج قاسم در سیزدهم دی ماه متولد شد و تا زمین، زمین است و زمان، زمان است، عمر او ادامه خواهد یافت.
آقای رئیسی در ادامه گفت: حاج قاسم سلیمانی میهمان رسمی نخست وزیر عراق بود و شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور کردید نه یک شخص را.

رئیس جمهور با طرح این سوال که در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ گفت: باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی یعنی رئیس جمهور وقت آمریکا باید محاکمه، قصاص و حکم خدا در مورد او جاری شود.
وی همچنین گفت: اگر ساز و کار محاکمه عادلانه آقای ترامپ و پمپئو و دیگر جنایتکاران در یک دادگاه عادلانه فراهم و به این جنایت هولناک آن‌ها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگینشان رسیدند، فب‌ها و گرنه شک نکنید من به تمام دولتمردان آمریکایی می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

آقای رئیسی گفت: وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی با عنوان منشور جامعه انقلاب اسلامی باید روز به روز در جامعه ما جلوه بیشتر پیدا کند، جامعه ما و نسل ما بدانند سردار عزیز ما نسبت به ولایت، جامعه، جوانان، روحانیت و همه مصلحان اجتماعی چگونه اظهارنظر می‌کند و می‌گوید، امروز حفظ این نظام، حفظ این خیل عظیم به نام جمهوری اسلامی اگر بماند این خیمه، همه حرم‌ها در امانند، ولی اگر این خیمه و نظام کوچکترین آسیب ببینند بدانید حرم‌های دیگر هم در خطر است و بدانید امنیت جهان در خطر است.
رئیس جمهور افزود: همه تلاش کنید این نظام اسلامی با شکوه و با عظمت بماند و بدانید این خیمه عظیم اقتدار، عزت، آزادی​، استقلال، دین و زندگی سعادتمند ما را تضمین خواهد کرد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیام حاج قاسم برای همه ما مسئولان این است که باید در مسیر خدمت به مردم گره گشایی و نجات اقتصاد کشور و اهداف بلند انقلاب؛ هیچ مانعی را به رسمیت نشناسیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: پیام شهید بزرگوار این است که با فرهنگ ما می‌توانیم، با همه قوت و قدرت، ما مسئولان کار‌ها را پیش ببریم و اول برای رضایت خدا و بعد برای شاد کردن دل مردم حرکت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.