خطری برای بهبودیافتگان کرونا

ابتلا به کووید به‌طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را تا یک سال در افراد مسن افزایش می‌دهد.

ابتلا به کووید به‌طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را تا یک سال در افراد مسن افزایش می‌دهد.

 

به دلیل اینکه ویروس کرونا بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد عفونت بیماری کووید خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر در افراد بالای ۶۵ سال را طی یک سال افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که ۳۲ درصد از بزرگسالان مسن آلوده به کووید طی یک سال حداقل به بیماری جدیدی مبتلا شده‌اند که ماه‌ها پس از ابتلا به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

بر اساس این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شد، این میزان در مقایسه با ۲۱ درصد از افرادی ارائه شده است که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند.

بیماری‌ها شامل مشکلات در طیف وسیعی از اندام‌ها و سیستم‌های اصلی بدن از جمله قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد همچنین عوارض سلامت روانی است.

احتمال نارسایی تنفسی در بیماران سابق کووید طی یک سال ۷.۶ درصد بیشتر از افرادی بود که با این ویروس آلوده نشدند.

همچنین ۵.۷ درصد افراد بیشتر در معرض خطر خستگی، ۴.۴ درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا و ۲.۵ درصد بیشتر احتمال دارد به مشکل سلامت روان مبتلا شوند.

کن کوهن، از سازمان تحقیقات آزمایشگاه‌ اپتوم (Optum) در مینه‌سوتا ایالات‌متحده گفت: «با آمار بیش از ۳۵۷ میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، تعداد بازماندگانی که پس از عفونت به بیماری دیگری مبتلا می‌شوند همچنان در حال افزایش است».

وی می‌گوید: «این یافته‌ها طیف وسیعی از عواقب مهم پس از عفونت حاد با ویروس سارس-کو-۲ را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد».

کوهن افزود: درک میزان خطر برای مهمترین عواقب بالینی ممکن است تشخیص آنها و مدیریت افراد مبتلا به عواقب پس از عفونت حاد با سارس-کوو-۲ را افزایش دهد.

در این مطالعه تاثیر ابتلا به کووید در افراد زیر ۶۵ سال بررسی نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.