تصویر چشمگیر و جذاب دیده نشده از شفق قطبی

فضانوردان ایستگاه فضایی عکسی از زمین منتشر کرده اند که در آن شفق قطبی دارای منظره سبز رنگ از سیاره ما می باشد.

به تازگی فضانورد ناسا یعنی باب هاینز، عکس حیرت انگیزی از شفق‌های دوردست گرفته است. او به عنوان خدمه ماموریت SpaceX Crew-4 در فروردین ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت و در توییت خود چنین بیان کرد که از فعالیت‌های جدید خورشید که باعث ایجاد شفق قطبی و این منظره زیبا شده‌ است، مچکرم.

با توجه به اینکه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی کارهای علمی را پیش می برند، اما برخی اوقات جهت فهم شرایط بهتر خود به زمین نگاه می کنند و عکس های چشمگیری از آن می گیرند.

خوب است بدانید که ایستگاه فضایی بین‌المللی به میزان ۴۰۰ کیلومتر از زمین فاصله دارد، در نتیجه چشم انداز بسیار زیبایی برای فضانوردان موجود در ایستگاه وجود دارد. گروهی از این فضانوردان در هنگام استراحت خود، از پنجره‌های ایستگاه نظاره گر زمین می باشند. در حقیقت، بیشتر عکس های جذاب و زیبا که از چشم انداز نزدیک به زمین مشاهده کرده ایم، از پشت همین پنجره‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده اند.

همچنین باید بدانید شفق قطبی هنگامی ایجاد می شود که ذرات ناشی از طوفان‌های خورشیدی به گازهای جو زمین اصابت می‌کنند. در این بین فضانوردان ایستگاه فضایی از چشم اندازی دیگر نظاره گر این پدیده می باشند که بسیار حیرت انگیز است. از سوی دیگر اینگونه پدیده های جذاب طبیعی را نیز می‌توان را از روی زمین در نواحی شمالی دور همچون آلاسکا، ایسلند، گرینلند، نروژ، سوئد و فنلاند مشاهده کرد. همچنین در طرف دیگر زمین، مناطقی همچون تاسمانی و نیوزلند نیز مکان های بسیار خوبی جهت مشاهده شفق قطبی می باشند.

به علاوه هاینز بیان کرد که این عکس های ثبت شده قسمتی از سری عکس هایی می باشند که ناسا روی زمین از آن جهت ایجاد تایم لپس‌های نجومی شگفت‌انگیز به کار برده است. عکس شفق قطبی در واقع در میان این عکس ها، منظره ای جذاب و منحصر به فردی را از زمین نشان می‌دهد.

هاینز فقط به مدت چهار ماه می باشد که به ایستگاه فضایی رفته است. انتظار می رود که او و همکارانش در زمان حضور خود در این ایستگاه عکس های جذاب دیگری را از زمین ثبت کرده و با ما به اشتراک بگذارند. خوب است بدانید که ناسا قصد دارد تا فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی را در سال ۲۰۳۰ به اتمام برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.