تشخیص زودهنگام سرطان و دیابت در بدن

دو بیماری سرطان و دیابت از جمله بیماری های خطرناکی می باشند که سلامت و جان میلیون ها نفر در سرتاسر جهان را به خطر انداخته است. پژوهشگران با مطالعه بر یک پژوهش جدید و مشاهده نتایج آن بیان کردند که چنانچه سطح یک پروتئین ویژه در بدن زیاد شود ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت شده و همچنین آمار مرگ و میر بر اثر سرطان را نیز بالا ببرد.

پژوهشگران با مطالعه بر یک پژوهش جدید و مشاهده نتایج آن بیان کردند که مقدار زیاد گونه‌ای پروتئین به نام پروستاسین با بیماری‌های دیابت و سرطان ارتباط مستقیم دارد. خوب است بدانید که این پروتئین معمولا به صورت پوششی در سلول های اپیتلیال موجود در سطوح و اندام های بدن پیدا می‌شوند.

در این پژوهش، پژوهشگران از حدود تعداد ۴۷۰۰ بزرگسال سوئدی میانسال نمونه خون دریافت کردند. این کار یکی از بزرگ‌ترین پژوهش هایی می‌باشد که از سال ۱۹۹۳ در حال انجام است و محققین داده‌های آن را برای این بیماری ها بررسی و تحلیل کرده اند.

همچنین پژوهشگران در این رابطه بیان کردند که پروستاسین موجب تنظیم تعادل سدیم، حجم و فشار خون در بدن می‌شود. به علاوه این پروتئین با متابولیسم گلوکز خون نیز ارتباط دارد.

در این پژوهش و در جریان بررسی متوسط حدود ۲۲ سال تعیین شد که افرادی بیشتر در خطر ابتلا به دیابت می‌باشند که دارای بیشترین میزان پروستاسین بودند، و این مقدار به اندازه ۷۶ درصد بیشتر از افرادی بود که دارای کم ‌ترین میزان از این ماده بودند. همانطور که سیناپرس گزارش کرده است، از سوی دیگر، افرادی بیشتر در خطر ابتلا و مرگ ناشی از سرطان می‌باشند که دارای بیشترین میزان پروستاسین خون بودند، و این مقدار به اندازه ۴۳ درصد بیشتر از افرادی بود که دارای کم ‌ترین میزان ازین ماده در بدن خود بودند.

جالب است بدانید که در پژوهش ذکر شده، چنانچه غلظت پروستاسین در خون دو برابر شود، به اندازه ۱۳۹ درصد، خطر مرگ و میر در اثر سرطان در میان کسانی که دارای میزان بالایی قند خون بودند، افزایش می ‌یابد. در مقابل چنانچه غلظت پروستاسین در خون دو برابر شود ولی افراد قند خون نداشته باشند، خطر مرگ و میر ایجاد شده از سرطان تنها تا مقدار ۲۴ درصد افزایش می یابد.

همچنین سرپرستاین گروه پژوهشی بیمارستانی در دانشکده پزشکی دانشگاه نانجینگ یعنی دکتر ژو بائو در چین بیان کرده است که پروستازین یک علامت خطر نهفته و درونی جدید جهت بروز دیابت و مرگ و میر به وجود آمده از سرطان می‌باشد. این ماده خطر بیشتری برای افرادی که دارای میزان قند خون بالایی می‌باشند، دارد. این پروتئین را می‌توان به راحتی تشخیص داد و اندازه گیری کرد و بنابراین این ماده، توانایی بسیاری جهت هشدار بروز این بیماری دارد و قادر است تا به عنوان یک علامت هشدار در آینده عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.