افتتاح اولین پروژه ریلی در دولت سیزدهم تا چند ماه آینده

مهمترین پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی به نام راه آهن میانه – تبریز حدفاصل بستان آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آخرین مراحل اجرایی را طی می کند.
به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل فرودین ماه امسال در بازدید از پروژه های ریلی آذربایجان شرقی با بیان مطلب بالا گفت: این مسیر ریلی نسبت به راه آهن فعلی یک مسیر میانبر است و در حدود ۱۱۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می کند و زمان سفر را در بخش ریلی ۴ الی ۵ ساعت در بخش ریلی به سمت تهران کوتاه خواهد کرد.

خیرالله خادمی تاکید کرد: پروژه مذکور، طی برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه آینده به عنوان اولین پروژه ریلی دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای این پروژه عظیم قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ارزش به روز پروژه ۴۵۰۰ میلیارد تومان است. برای تکمیل عملیات در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش روسازی و نصب سیستم های ارتباطی و همچنین تکمیل ایستگاه خاوران در تبریز  اعتبار نیاز است که امیدواریم در چند ماه آینده با تامین مالی ۵۰۰میلیاردی این مسیر ریلی را آماده بهره برداری کنیم.
خادمی با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی برای استان آذربایجان شرقی افزود: این پروژه ریلی یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که زیرسازی آن به صورت دوخطه از میانه به تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر انجام شده است و روسازی آن هم به صورت یک خطه برای بهره برداری سریعتر درحال اتمام است که امیدواریم هرچه سریعتر  تکمیل و به بهره برداری برسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.