یافتن بزرگترین الماس صورتی قرن به همراه تصاویر

الماس کمیاب «لا رُز دو لولو» که از بزرگترین الماس‌های صورتی قرن می‌باشد همچنان در حال بررسی است تا قیمت حدودی آن پیش از فروش در حراج تعیین شود. همانگونه ک پیش بینی می شود، گفته شده این سنگ صورتی احتمالا توسط شرکت بازاریابی الماس دولتی آنگولا «Sodiam» ارزش گذاری شده و حراج شود. با تمام این تفاسیر وترال هنوز قیمت و ارزش این الماس صورتی را اعلام نکرده است. او بیان کرده که قیمت این الماس صورتی همچنان در فرایند ارزیابی و ارزش گذاری به سر می برد.

یک شرکت معدنی استرالیایی فعال در آنگولا یعنی لوکاپا دایموند، چند روز پیش اعلام کرد که یک الماس ۱۷۰ قیراطی پیدا کرده که شاید در ۳۰۰ سال گذشته، بزرگترین الماس صورتی اکتشاف شده باشد.

شرکت لوکاپا دایموند در اطلاعیه ای بیان کرد که این الماس با عنوان «لا رُز دو لولو» در آنگولا در کشور آفریقا و در معدن الماس آبرفتی لولو در منطقه Lunda Norte اکتشاف شده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سازمان گوهرشناسی آمریکا که تخصص آن در تولید الماس است، معادن آنگولا یکی از ده تولیدکننده برتر الماس در جهان می‌باشند.

همانگونه که مدیر عامل شرکت الماس لوکاپا، استفان وترال بیان کرده، از هر ۱۰ هزار الماس کشف شده در جهان فقط یکی از آن‌ها رنگی می‌شود.

مدیر عامل شرکت الماس لوکاپا در این باره به خبرگزاری سی ان ان اعلام کرده که فقط یک الماس از هر ۱۰۰ الماس، می‌تواند بزرگتر از ۱۰.۸ قیراط باشد، این بدین معنی است که با یافتن یک الماس صورتی ۱۷۰ قیراطی در اصل یک الماس بسیار نادر کشف شده است.

همچنین او در ادامه گفته است که ما پیش از این الماس صورتی کشف کرده‌ایم، ولی کشف الماسی با این ابعاد و اندازه بسیار نادر و شگفت انگیز است.

به طور کلی الماس کمیاب «لا رُز دو لولو» همچنان در حال بررسی است تا به طور تقریبی ارزش آن پیش از فروش در حراج معین شود و قیمت گزاری صحیحی روی آن انجام شود. همانگونه ک پیش بینی می شود، گفته شده این سنگ صورتی احتمالا توسط شرکت بازاریابی الماس دولتی آنگولا «Sodiam» ارزش گذاری شده و حراج شود. با تمام این تفاسیر وترال هنوز قیمت و ارزش این الماس صورتی را اعلام نکرده است. او بیان کرده که قیمت این الماس صورتی همچنان در فرایند ارزیابی و ارزش گذاری به سر می برد.

همچنین وزیر منابع معدنی آنگولا یعنی دیامانتینو آزودو بیان کرده که یافتن این الماس کمیاب و نادر نشان دهنده‌ی مهم بودن کشورش در عرصه جهانی استخراج و اکتشاف الماس می‌باشد و قادر است تا به طور جدی در صنعت در حال رشد اکتشاف الماس سرمایه گذاری کند.

جالب است بدانید که الماس‌های رنگی در ابعاد بزرگ در حراج‌های سال‌های گذشته دارای ارزش بالایی بوده و با قیمت‌های زیاد و بی سابقه‌ای به فروش رسیده‌اند. یکی از این موارد در ماه آوریل پیش بود که یک الماس ۱۵.۱۰ قیراطی «The De Beers’ Cullinan Blue» به ارزش ۵۷.۵ میلیون دلار در حراجی ساتبی در هنگ کنگ به فروش رسید. با توجه به این قیمت به احتمال زیاد این الماس ۱۷۰ قیراطی هم در حدود نیم میلیارد دلار ارزش گذاری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.