کیسی به شکل آکواریوم برای کامپیوتر به همراه تصاویر

اخیرا یک شرکت تولید کننده کیس‌های کامپیوتری چینی به نام MetalFish شاسی مخزن ماهی Y2 را به دستگاه مورد استفاده برای کیس‌ها افزوده است. این شرکت توانسته است که کیس کامپیوتر را در زیر یک آکواریوم قرار دهد و باعث ساخت محصولی جدید و یونیک شود.

همچنین این کیس دارای ابعاد و حجمی به میزان ۲۷ لیتر می باشد که آکواریم به میزان ۱۳.۵ لیتر از آن را در بر گرفته است. این کیس می تواند تا یک مادربرد Micro-ATX یا Mini-ITX  به علاوه یک درایو ۲.۵ اینچی، یک جفت فن ۹۰ میلی متری و یک کارت گرافیک حداکثر ۲۲ سانتی متری را در بدنه آلومینیومی خود دارای ضخامت ۱.۵ میلی متر قرار دهد.

از سوی دیگر این کیس دارای یک خنک کننده CPU با ارتفاع ۹۰ میلی متر و یک منبع تغذیه ۱U یا Flex ATX در کنار خود می باشد. به علاوه نورپردازی LED قابل تنظیم رنگ درون این کیس وجود دارد که قادر است با استفاده از یک کنترل از راه دور مدیریت شود. همچنین بخش بالایی این آکواریوم دارای پنل‌های شیشه‌ای با ضخامت ۵ میلی متر می باشد. از سوی دیگر یک صفحه اکریلیک دارای ضخامت ۳ میلی متر در بخش پایینی آکواریوم قرار دارد که کلیه آب و ماهی های درون اکواریوم را از قسمت مربوط به کیس کامپیوتر جدا می کند.

جالب است بدانید که افراد با کمک نوار لامپ‌های ال‌ای‌دی موجود بر روی سطح باز آکواریوم، قادر می باشند تا شبیه سازی میزان نوردهی روز بپردازند. انرژی مورد نیاز پمپ و سیستم فیلتراسیون آکواریوم با کمک انرژی برق کیس کامپیوتر که در زیر آن قرار دارد توسط اتصال USB فراهم می‌شود. حال در این بین پرسشی که ذهن بسیاری را در مورد این طراحی مشغول کرده است این است که آیا گرمای ایجاد شده توسط کیس کامپیوتر آب آکواریوم را گرم می‌کند و در مقابل نیز آیا آب موجود در آکواریوم قادر است تا کیس کامپیوتر را خنک نگه دارد یا نه؟

با توجه به اینکه قیمت این محصول تنها ۷۵ دلار می‌باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت MetalFish چنین قصدی نداشته و جواب این سوال خیر است و هیچ رابطه‌ی مفیدی بین اکواریوم و کیس وجود ندارد. قصد این شرکت تنها یک طراحی جالب و عجیب بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.