کاهش استرس و التهاب با خوردن این نوشیدنی

خوب است بدانید در حالت کلی نوشیدن چای ریسک مرگ‌و‌میر را کاهش می دهد. چای از لحاظ ترکیبات زیست‌فعال خیلی غنی می باشد و استرس و التهاب را به شدت کم می کند.

با توجه به اطلاعات بیوبانک بریتانیا، اشخاصی که روزانه به میزان دو فنجان چای سیاه می نوشند، ریسک مرگ و میر را در خود کاهش می دهند. پژوهشگران بیان می کنند که میزان مرگ‌ومیر در این گروه از اشخاص نسبت به اشخاصی که چای نمی خورند، ۹ تا ۱۳ درصد کمتر می باشد.

محققین در تحقیقی که نتایج آن در مجله Annals of Internal Medicine چاپ شده است، بیان کرده اند که تاثیر مصرف چای با در نظر نگرفتن دما یا اضافه کردن شیر و شکر به آن یکسان می باشد. به علاوه مشخص شده که تاثیر مصرف این نوشیدنی با شرایط ژنتیکی اشخاص که در هضم کافئین موثر است، مرتبط نمی باشد.

پژوهشگران سازمان ملی سلامت بریتانیا در این مطالعه داده های مربوط به حدود ۵۰۰ هزار فرد میانسال را در بیوبانک ارزیابی کردند. از میان این افراد حدود ۸۹ درصد چای سیاه و ۷ درصد چای سبز مصرف می کردند. نتایج این تحقیق بیانگر این بود که نوشیدن چای قادر است تا  میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های نارسایی قلبی و سکته را کم کند.

کم شدن استرس و التهاب با نوشیدن چای

خوب است بدانید در حالت کلی نوشیدن چای ریسک مرگ‌و‌میر را کاهش می دهد. چای از لحاظ ترکیبات زیست‌فعال خیلی غنی می باشد و استرس و التهاب را به شدت کم می کند.

با تمام این تفاسیر، استاد پزشکی پیشگیرانه و سلامت عمومی از دانشگاه مستقل مادرید یعنی فرناندو رودریگز آرتالخو بیان می کند که این مطالعه پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه ایجاد کرده است. اکثر مطالعات در مورد چای در شرق آسیا صورت گرفته است که بیشتر کشورهای آن چای سبز مصرف می کنند.

این استاد پزشکی همچنین بیان کرده است که نتایج این مقاله بیانگر این است که با مصرف منظم چای سیاه از متداول‌ترین چای‌ها در اروپا می‌توان موجب کم شدن میزان مرگ و میر کلی و به ویژه میزان تلفات بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی در بین میانسالان و به خصوص سفیدپوستان شد.

قبلا نیز پژوهشگران چینی به این نتیجه رسیده بودند که مصرف روزانه دو تا سه فنجان قهوه یا سه تا پنج فنجان چای، موجب کاهش میزان سکته یا زوال عقل در افراد می شود.

1 نظر
  1. حلیمه شریفی می گوید

    چای یکی ازنوشیدنی های محبوب ما ایرانی هااست که بسیارآرامبخش ودلچسب است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.