چین صدای معترضان را خیلی زود شنید / آغاز فوری تغییر رویکردهای کووید

سهام آسیایی رشد خود را در روز دوشنبه افزایش دادند زیرا سرمایه گذاران امیدوارند اقداماتی برای رفع محدودیت های همه گیر در چین و در نهایت چشم انداز رشد جهانی و تقاضای کالاها را روشن کند که منجر به کاهش شاخص دلار را در برابر یوان می گردد.

این خبر به تثبیت قیمت نفت کمک کرد زیرا کشورهای اوپک پلاس اهداف تولید خود را قبل از ممنوعیت اتحادیه اروپا و سقف قیمت نفت روسیه که از امروز آغاز می شود، تأیید کردند.

در حالی که پکن تلاش می‌کند پس از اعتراض‌های بی‌سابقه اخیر علیه محدودیت‌ها، سیاست‌های ضد کووید صفر خود را کم‌تر کند، شهرهای بیشتری در چین روز یکشنبه از کاهش محدودیت‌های کرونا خبر دادند.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که پکن ممکن است طبقه‌بندی ریسکها  برای COVID-19 را کاهش دهد.

«در حالی که کاهش برخی محدودیت‌ها هنوز مساوی با دور شدن عمده از استراتژی پویا کووید صفر نیست، اما شاهد دیگری از تغییر رویکرد است و به نظر می‌رسد بازارهای مالی کاملاً بر چشم‌انداز بلندمدت در کوتاه‌مدت متمرکز هستند. تیلور نوجنت، اقتصاددان در NAB می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد علیرغم اینکه موارد ابتلا به ویروس ادامه پیدا کند، فعالیتها آغاز شود.

شاخص شانگهای چین ۱٫۱ درصد افزایش یافتند، بالاتر از جهش ۲٫۵ درصدی هفته گذشته.

شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از افزایش ۳٫۷ درصدی در هفته گذشته به بالاترین سطح سه ماهه خود، ۱٫۲ درصد افزایش یافت. نیکی ژاپن ۰٫۲ درصد رشد کرد در حالی که کره جنوبی ۰٫۳ درصد رشد کرد.

معاملات آتی EUROSTOXX 50 0.1% افزایش یافت در حالی که معاملات آتی FTSE ثابت بود. معاملات آتی S&P 500 و آتی نزدک هر دو ۰٫۱ درصد کاهش یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.