پلیس فتا: شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه گفت: طی روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی در فضای مجازی منتشرشده که از اساس کذب است.

سرهنگ «علی کسانی» روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلیم سمی و خطرناکه… این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقیه بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده » در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دست‌مایه کلاه‌برداری افراد سودجو قرار بگیرد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخ‌خیاطی قدیمی یا معیوب باقیمت پایین از جمله مواردی است که می‌تواند برای کلاه‌برداری مورد استفاده قرار بگیرد.
این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده که هر از چند گاهی با عنوانی چون وجود در لانه خفاش یا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و مومیایی‌های مصر باستان منتشر می‌شود اما نکته اصلی این است که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با تأکید بر کذب بودن خبر مذکور افزود: اخبار جعلی، اخباری هستند که‌موجی از ناامنی روانی در بین کاربران فضای سایبری و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب را رقم می‌زنند؛ افرادی که این شایعات را ایجاد می‌کنند با نیات مختلف از جمله افزایش بازدید صفحه یا تخریب رقیب موردنظر یا تشویش اذهان عمومی و غیره اقدام به نشر اخبار کذب و جعلی می‌کنند.
سرهنگ کسانی در پایان اعلام کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.