پلیس آماده تامین امنیت انتظامی ترافیکی استان در ۱۳ بدر

جانشین فرمانده انتظامی استان از اعلام آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت خبر داد و گفت:از شهروندان نیز درخواست می شود به توصیه ها و هشدار های پلیسی در تفرج گاه ها و محور های مواصلاتی در این روزتوجه کنند.
سردار”علی محمدی”از آمادگی کامل پلیس در برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محور های مواصلاتی استان خبر داد و افزود:با توجه به محدودیت های کرونایی در سال های گذشته و رفع این محدودیت ها در سال جاری پیش بینی می شود، ۱۳ فروردین امسال شاهد افزایش ترددها در جاده های استان باشیم که به همین منظور نیازمند است شهروندان به تمهیدات،محدودیت ها و توصیه های ترافیکی و انتظامی پلیس توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه ترددهای جاده ای در تعطیلات نوروزی در استان ۴۶ درصد افزایش یافته است،گفت:با تدابیر اتخاذ شده و اجرای طرح های ترافیکی و انتظامی در سطح استان و تلاش پلیس وهمکاری خوب مردم ، آمار جانباختگان جاده ای بصورت چشمگیری کاهش یافته است.
وی به رانندگان وانت بارها،کامیون ها و وسایط نقلیه سنگین نیز توصیه کرد:رانندگان وسایل نقلیه سنگین باری و همچنین وانت بارها از سوار نمودن و حمل و جابجایی مسافر در قسمت عقب خودرو جداً خودداری کنندچرا که در صورت انجام این کار،اعمال قانون و از ادامه مسیر جلوگیری و اقدامات لازم جهت برگشت خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.
وی همچنین توجه به قوانین رانندگی در این روز را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد:کلیه رانندگان از توقف یا ایستادن در ابتدا تا انتهای پیچ ها، روی پل ها،درون تونل ها، معابر و هرگونه توقف که باعث کندی عبور و مرور و سنگینی ترافیک می شود،پرهیز کرده و در محل هایی که احتمال خطر و خروج وسیله نقلیه به بیرون از جاده متصور است، از پارک خودرو و زدن چادر اجتناب کرده و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خودداری کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین با بیان اینکه شهروندان با توجه به خستگی روز طبیعت از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری کنند،گفت: شهروندان با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده شان ایجاد نمایند و رانندگان در مدیریت زمان رفت و برگشت برنامه ریزی کرده و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت های غیر مجاز و نیز با افرادی که بخواهند به حقوق شهروندان تعدی کرده و ایجاد مزاحمت کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد و خودروهای متخلف نیز توقیف خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.