پزشکیان: مشکل کشور خود ما هستیم؛ نگاه ما و باورهای ماست

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با حرف زدن، ادعا کردن و دعوا راه انداختن نه تنها مشکلات مملکت حل نمی شود بلکه اسلام و مسلمانی می رود. این خیلی بد است، ما از دینی دفاع کنیم که می تواند کل دنیا را نجات بدهد و خودمان گرفتار شده ایم و نان شب خودمان را نمی توانیم پیدا کنیم. مشکل خود ما هستیم؛ نگاه ما و باورهای ماست. از خدا می خواهم به ما توفیق بدهد شرمنده خون شهدایی نشویم که به خاطر این اعتقاد و باور تمام زندگی شان را گذاشتند و دوم اینکه فردای قیامت بتوانیم جواب خدا را بدهیم.
وی در مراسم شب مبعث هیأت خانواده شهدا در مسجد قندی با تأکید بر اینکه خودتان هم سر همین سفره ای که برای مردم پهن کرده اید بنشینید، گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه ما سر سفره دیگری نشسته ایم و در سلامت و خیلی جاها از یک جای دیگر خدمت می گیریم. بعد پشت تریبون می گوییم که مردم این طور هستند؛ تناقض است. مردم این را می بینند و از ما نمی پذیرند، پشت سر ما حرف هایی می زنند که حرف های خوبی نیست و خیلی وقت ها هم حرف های آنها درست است.
پزشکیان گفت: واقعا حرف زدن برای من خیلی سخت است؛ به خاطر اینکه الآن ما نباید حرف بزنیم و باید حرف هایی که تا حالا می گفتیم و بلد بودیم را اجرا می کردیم. چون اگر بگوییم، مردم می گویند چرا خودتان این کار را نمی کنید؟ زمان شاه که ما در دانشگاه بودیم و چپی ها بودند، خیلی راحت از اعتقاد و باورمان دفاع می کردیم و می گفتیم اگر ما باشیم فلان کار را می کنیم. حالا می گویند چرا این کارها را نکردید؟
وی یادآور شد: مفاهیم بسیار بزرگ و باارزشی داریم که اگر به آنها عمل کنیم جامعه ما زیر و رو می شود. ولی چه باید گفت که متأسفانه عمل نمی کنیم. هر روز نماز می خوانیم و می گوییم صراط مستقیم را می خواهیم ولی نمی دانیم چه چیزی را می خواهیم. به ما گفته اند اگر آب وضو رو به بالا برود باطل است و نگفته اند وقتی «إیَّاکَ نَعْبُدُ وإیَّاکَ نَسْتَعِین» می گویی اگر عمل نکنی تمام چیزهای تو باطل است.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مالک یوم الدین و حساب و کتابی وجود دارد و باید بتوانیم حساب و کتاب پس بدهیم؛ من تصور می کنم به این سادگی نمی توانیم حساب و کتاب پس بدهیم. الآن همه مسئولیت های جامعه به دوش ماست که در مجلس نشسته ایم و یا مدیر و مسئول هستیم و ادعای هدایت می کنیم. خداوند روز قیامت از ما نخواهد پذیرفت که نتوانستیم این کار را بکنیم. من به عنوان یک مسلمان باید تمام تلاشم را بکنم، عزت و عظمتی که خدا از ما مسلمانان می خواهد در جامعه پیاده شود؛ اگر نشود از ما پذیرفته نیست و معلوم نیست که از ما بگذرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.