پرونده “تاراج طلای اندریان” بسته می شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، از شفاف سازی و بررسی در خصوص مشکلات شرکت بهره بردار و حواشی مربوط به فعالیت حفاران غیرمجاز معدن طلای اندریان طی روزهای آتی خبر داد.

“روح الله متفکر آزاد”، در گفت و گو با خبرنگاران با قدردانی از اقدام موثر استاندار آذربایجان شرقی در بازدید و پیگیری حواشی موجود در معدن طلای اندریان، افزود: برنامه ریزی های خوبی در این حوزه صورت گرفته و طی روزهای آینده اقدامات عملی در این خصوص آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از مدت ها قبل، شاهد هدر رفت و تاراج منابع غنی زیرزمینی و طلای استان در اندریان، اعم از حفاری های غیرقانونی و غیرمجاز و مشکلات موجود در حوزه فعالیتی شرکت بهره بردار هستیم که این شرایط و وضعیت ایجاب می کند با جدیت و دقت بیشتری در راستای صیانت و حفاظت از منابع ملی و نیز نظم بخشدن به اوضاع آشفته این معدن اقدامات اثربخش انجام گیرد.

متفکر آزاد با اعلام این که باید جلوی تاراج ثروت منطقه ای در اندریان گرفته شود گفت: در کنار آن نیز، لازم است در چارچوب قوانین و برنامه ریزی های اصولی، زمینه و بسترهای قانونی و اجرایی برای ایجاد اشتغال مولد و نظام مند برای مردم استان فراهم گردد.

نمایده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه خاطرنشان کرد: شکل دهی و طراحی ساز و کار اقتصادی، در قالب ایجاد تعاونی های مولد برای اهالی روستا و منطقه در راستای بهره مندی قانونی از این ثروت عظیم ملی و منطقه ای، ضرورت انکارناپذیر مدیریتی و برنامه ریزی در راستای کاهش مشکلات اندریان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

متفکر آزاد در خاتمه با تاکید بر لزوم ایفای نقش موثر و مسوولانه دستگاه های مسوول و ناظر بر فعالیت های معدنی استان و کشور افزود: هم وزارت صمت و هم سازمان صمت استان وظیفه دارند به طور جدی ضمن اعمال و انجام نظارت های عملی و موثر، بر روند فعالیتی معادن و شرکت های بهره برداری، به ویژه در موضوع معدن طلای اندریان، گزارش های لازم را به مقامات مسوول ارایه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.